شناسهٔ خبر: 55996313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۲۹ هزار و ۳۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند با اعلام این خبر گفت: پیش بینی می‌شود افزون بر یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ذرت علوفه‌ای بعنوان یکی از ۸ محصول استراتژیک و راهبردی محسوب می‌شود و به منظور تامین نیاز علوفه‌ای واحدهای دامی نقش بسیار مهمی دارد و در این راستا سیاست‌های حمایتی وزارت متبوع نیز بر این است که ضمن افزایش ضریب خود اتکایی علوفه‌ای، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش یابد.

جلیلوند افزود: در سال زراعی جاری ارقام کشت شده بیشتر ارقام دیررس داخلی بوده و در این راستا توسعه رقم‌های میان رس نیز در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی یادآور شد: با توجه به لزوم اهمیت مدیریت منابع آبی و افزایش راندمان مصرف آب و به منظور تولید علوفه در سال جاری در سطح استان بالغ بر ۵ هزارو ۵۵۰ هکتار از اراضی با روش آبیاری موضعی (تیپ) انجام شده همچنین اصلاح روش‌های آرایش کشت به منظور افزایش بهره‌وری از منابع موجود اعم از خاک و آب از آرایش ۷۵ سانتی متری به آرایش ۳۰-۱۱۰ در سطح بالغ بر ۲ هزار هکتار ار اراضی کشاورزی اجرا شده است.

جلیلوند تصریح کرد: در این روش ضمن افزایش عملکرد، میزان آب مصرفی به میزان حدود۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۷ پروژه الگویی با محوریت مدیریت منابع آبی، تغذیه گیاهی و کشاورزی حفاظتی جمعا به مساحت ۱۴ هزار و ۴۳۰ هکتار در استان اجرا شده است.

نظر شما