شناسهٔ خبر: 55774744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در سال جاری صورت گرفت؛

اشتغالزایی برای بیش از دو هزار قزوینی در بخش کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 2 هزار و 372 نفر در بخش‎های مختلف کشاورزی استان قزوین مشغول به کار شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حمیدرضا تبسمی با اعلام این خبر افزود: این میزان اشتغالزایی در زیر بخش‌های مختلفی شامل دام، طیور، زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، حفظ نباتات، زنبورداری، مشاغل خانگی و سایر خدمات فراهم شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: بر اساس تحلیل سامانه رصد اشتغال در استان قزوین، شهرستان تاکستان با ثبت اطلاعات ۷۴۶ شاغل جدید بیشترین میزان اشتغال بخش کشاورزی را در استان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های قزوین با تعداد ۵۴۸ نفر و بوئین زهرا با تعداد ۳۷۳ نفر در جایگاه دوم و سوم اشتغالزایی در حوزه کشاورزی قرار گرفته‌اند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به گستردگی بخش‌های مختلف کشاورزی و همچنین قرارگیری این حوزه در محور تولید اقتصاد کشور می‌توان با نگاهی عمیق و برنامه ریزی دقیق به توسعه ظرفیت اشتغالزایی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: گسترش فناوری تولید در قالب بهبود مکانیزاسیون، ارتقای بهره‌وری نیروی کار، گسترش مهارت و سطوح تخصص در فعالیت‌های بخش کشاورزی، افزایش قابل توجه بازده تولید، گذار کشاورزی از تولید سنتی به پیشرفته و استفاده از فناوری‌های نوین در  سال‌های گذشته توانسته سهم اشتغال زایی در بخش کشاورزی را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد.

نظر شما