شناسهٔ خبر: 55996193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اقتصادی منطقه ویژه پارسیان؛

۱۵۰ بسته پیشنهادی فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارسیان تدوین شد

بندرعباس- ایرنا- معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: ۱۵۰ بسته پیشنهادی فرصت سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه‌گذاران در حوزه های مختلف پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و صنایع پایین دستی در این منطقه ویژه تدوین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، مرتضی پورعلی شهری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: از این میزان بسته فرصت سرمایه گذاری، ۱۰۰ بسته پیشنهادی در حوزه تولید محصولات پتروشیمی (بالادست، میان دست و پایین دست) آماده ارائه به سرمایه گذاران و علاقه مندان به سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسیان است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید محصولات فولادی و صنایع پایین دست آن، ۱۵ بسته فرصت سرمایه گذاری و در حوزه تولید آلومینیوم، آلومینا و صنایع پایین دست آن نیز ۱۵ بسته سرمایه گذاری آماده شده است.

معاون اقتصادی، سرمایه انسانی و امور اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ابرازداشت: باتوجه به اهمیت ایجاد مراکز اقامتی و گردشگری در منطقه ویژ، ۲۰ بسته پیشنهادی سرمایه گذاری نیز در حوزه گردشگری و ایجاد مراکز اقامتی تدوین شده است.

وی ادامه داد: در افق طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، اشتغالزایی ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۷۰ هزار نفر غیرمستقیم پیش بینی شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه انسانی منطقه ویژه پارسیان یادآورشد: این منطقه ویژه به دلیل همجواری با میدان گازی پارس، فرودگاه عسلویه و کریدور غربی کشور، یکی از مناطق مهم اقتصادی کشور و یک فرصت استثنایی برای سرمایه گذاران و رونق اقتصادی کشور است.

وی افزود: اختصاص روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز به عنوان خوراک صنایع پتروشیمی و پتروپالایشگاه ها با موافقت وزیر نفت و نیز احداث ۱۹ پست اسکله در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از دیگر مزیت های ارزشمند این منطقه برای صادرات و واردات است.

پورعلی شهری خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران با امکانات یادشده در منطقه ویژه  اقتصادی پارسیان می توانند مواد اولیه را وارد و تولیدات نهایی را صادر کنند.

نظر شما