شناسهٔ خبر: 55982126 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

واکنش کانون مربیان به اظهارات عباسی درباره فوتبالیست‌ها

کانون مربیان فوتبال به اظهارات یک نظریه پرداز سیاسی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

کانون مربیان فوتبال ایران با انتشار بیانیه‌ای به صحبت‌های حسن عباسی، نظریه پرداز سیاسی درباره فوتبالیست‌ها واکنش نشان دادند.

متن بیانیه کانون مربیان فوتبال:

نام نیکو گر بماند ز آدمی
به کزو ماند سرای زرنگار

فوتبال به مثابه یک پدیده اجتماعی و بعنوان ورزشی جهانی و فراگیر، فراتر از زبان ها، رنگ ها، مذاهب، ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف بعنوان زبان مشترک جوامع بشری شناخته می‌شود. در دنیای فوتبال، گویی همه‌ی مرزبندی‌های نژادی، زبانی، قومیتی و طبقاتی فرو می‌ریزد و بدین سبب همواره توجه همگان اعم از مردم و بویژه سیاستمداران و مقامات کشور‌ها را به خود جلب می‌کند. حضور و خودنمایی گاه و بیگاه اقشار غیر ورزشی در عرصه‌های جذاب فوتبال مؤید این ادعاست.

در روز‌های اخیر زیاده گویی‌های فردی بی هویت، موج سوار و فاقد پایگاه اجتماعی موجی از نارضایتی در بین آحاد جامعه ورزش ایجاد نموده است که انتظار می‌رود نهاد‌های نظارتی با این افراد حقیر و عامل تفرقه که بدنامی را به بی نامی ترجیح میدهند، برخورد قاطع و بموقع نماید.

حضور عزتمندانه و افتخارآفرینی فوتبالیست‌های خوش غیرت کشورمان در میادین بین المللی همواره عامل مهمی در ایجاد همبستگی، یکدلی، استحکام و شور و نشاط اجتماعی بوده است بگونه‌ای که تیم ملی فوتبال کشورمان مظهر ورزش ملی و ملی پوشان قهرمانان نسل جوان ما بوده و هستند. مردم فوتبال دوست ایران با جان و دل در همه ادوار حامی تیم ملی بوده و پیروزی و شکست‌های فوتبال را از آن خود می‌دانند. این مردم قدرشناس، فداکاری‌های ۲۵۰۰ نفر از شهدای فوتبالیست و همچنین اسطوره‌های ورزشی که در روز‌های سخت جانفشانی کرده اند را فراموش نخواهند کرد.

روح شهدای فوتبالیست بویژه شهید رضایی مجد و شهدای واقعه تاریخی چوار شاد و یادشان گرامی.

نظر شما