شناسهٔ خبر: 55979457 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور:

ناظران بهداشتی از تولید و کشتار دام تا عرضه محصول نظارت دارند/ با متخلفان برخورد می‌شود

تهران - ایرنا - رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه مردم محصولات پروتئینی را از مراکز معتبر خریدرای کنند، گفت: ناظران بهداشتی سازمان دامپزشکی در تمام اماکن تولید، پرورش و یا کشتار دام حضور دارند و با متخلفان برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حامد زارعی» در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با کشتارهای غیرمجاز که شیوه و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مواجه هستیم مانند کسانی که دام را در کنار خیابان‌ها و یا خارج از کشتارگاه‌ها بدون ناظر بهداشتی، ذبح می‌کنند.

وی افزود: به دلیل افزایش قیمت گوشت ممکن است برخی تخلفات افزایش یابند به همین دلیل توصیه می‌شود که مردم محصولات پروتئینی را از مراکز و شرکت‌های معتبر و با مهر سازمان دامپزشکی و از مراکز دارای پروانه صنفی خریداری کنند تا دچار مشکل نشوند. در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آن را به سازمان دامپزشکی کشور و مراجع ذی‌صلاح اعلام کنند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به حضور ناظران بهداشتی سازمان دامپزشکی در تمام اماکن تولید، پرورش و یا کشتار دام، گفت: تأیید صلاحیت این ناظران بهداشتی که دامپزشک هستند، برعهده سازمان نظام دامپزشکی است و در اکثر مراکز معتبر تولید و عرضه حضور دارند.

زارعی درباره تخلفان ناظران بهداشتی و مسئولان فنی بیان کرد: به طور قطع تخلفاتی در بین مسئولان فنی و ناظران بهداشتی وجود دارد که در چارچوب قانون با آنها برخورد شده؛ اما آماری در این زمینه نداریم.

ناظران بهداشتی، ضابط قضایی می‌شوند

وی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها و بازرسی‌ها در این زمینه به صورت روتین در حال انجام است، ادامه داد: پروتکل‌ها به طور کامل از زمان اخطار تا پلمب و ارجاع به ضابطان قضائی، انجام می‌شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه اختیارات نظارت بر محصولات پروتئینی در حوزه دامپزشکی بسیار محدود است و با خلا قانونی روبرو هستیم، گفت: ناظران بهداشتی، رسمی هستند و قدرت اثر دارند، اما ضابط قضائی نیستند؛ بنابراین برای تأثیرگذاری ناظران بهداشتی باید ضابط قضایی هم باشند که این مهم نیز در دست پیگیری است

زارعی اظهار کرد: اکنون نیروی انتظامی، شهرداری‌ و سایر دستگاه‌های ذی‌صلاح، به‌محض اینکه ناظر بهداشتی به آنها اعلام تخلف کند، وارد عمل می‌شوند و با متخلفان برخورد خواهند کرد.

نظر شما