شناسهٔ خبر: 68606376 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

خودروهای برقی چین ارزان می‌شوند

یک منبع آگاه اظهار کرد که اتحادیه اروپا تعرفه‌های نهایی پیشنهادی بر تسلا و سایر خودروهای الکتریکی که از چین وارد می‌شوند را پس از در نظر گرفتن پیشنهادات شرکت‌ها کاهش خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این منبع گفت که نرخ تعرفه پیشنهادی تسلا از ۹ درصد به ۷.۸ درصد کاهش خواهد یافت. برای بی‌وای‌دی تغییری در تعرفه ۱۷ درصدی آن ایجاد نشده است. برای جیلی، نرخ جدید ۱۸.۸ درصد از ۱۹.۳ درصد قبلی خواهد بود. این منبع گفت که حداکثر نرخ ۳۵.۳ درصد برای سیاک و سایر شرکت‌هایی که با تحقیقات اتحادیه اروپا همکاری نمی‌کنند اعمال می‌شود. این تعرفه ها بالاتر از تعرفه ۱۰ درصدی استاندارد اتحادیه اروپا برای واردات خودرو است.

این عوارض در صورت تصویب کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به مدت پنج سال از زمان تصویب اعمال خواهد شد، به این معنی که مصرف کنندگان اروپایی می‌توانند شاهد افزایش هزینه خودروهای برقی چینی باشند.

ماه گذشته، اتحادیه اروپا پیشنهاد اولیه خود را برای عوارض نهایی و نرخ جداگانه ۹ درصدی را برای خودروهای الکتریکی تسلا تعیین کرد که کاهش شدیدی نسبت به تعرفه بالاتری است که برای همه شرکت‌های همکار اعمال می‌شود که اکنون ۲۰.۷ درصد تعیین شده است. این تعرفه برای برخی تولیدکنندگان چینی مانند چری، گریت وال موتور و نیو و تعدادی سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های چینی و خودروسازان اتحادیه اروپا اعمال می‌شود.

رویترز گزارش کرد که به چین و شرکت‌های متاثر ۱۰ روز فرصت داده شد تا نظرات خود را ارائه کنند و کمیسیون این موارد را برای تعیین نرخ‌های تعرفه اصلاح‌شده در نظر گرفته است.

نظر شما