شناسهٔ خبر: 55923366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه:

هیچ جای دنیا برای گروهک های تروریستی امن نخواهد بود

غریب آبادی گفت: گروهک های تروریستی را در هر کجای دنیا باشند، مورد تعقیب قرار داده و هیچ جای دنیا برای این گروهک ها امن نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «کاظم غریب آبادی» در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات دولت تروریست ایالات متحده آمریکا بر علیه مردم ایران که امروز (چهارشنبه ۹ شهریور) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما هر چه در خصوص جنایت های آمریکا علیه ملت و دولت ایران و همچنین دیگر کشورها و نظام ها صحبت کنیم، کم است و جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند از مهمترین ابعاد آن تبیین جنایات رژیم آمریکاست نه تنها در درون ایران و جامعه خود و ما باید پرچم دار تبیین جنایات آمریکا و پیگیری حقوقی، سیاسی و قضایی جنایات در عرصه بین الملل باشیم.

 

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: رژیم آمریکا خود  را از مدعیان حقوق بشر معرفی می کند، حقوق بشر پدیده ای نوین در جامعه بین المللی بعد از ۲ جنگ جهانی است که میلیون ها انسان بی گناه در آن جان خود را از دست دادند و آمریکایی ها و غربی ها به این نتیجه رسیدند ابزارهایی به نام حقوق بشر ایجاد کنند.

 

وی اضافه کرد: ای کاش این کار آمریکا با این هدف بود که از جنایات خود پشیمان شده و به این نکته رسیده بود که مردم هم حقی دارند ولی آنها درسی از کشتار انسان های بی گناه نگرفتند و حقوق بشر را به عنوان ابزار سیاسی ابداع کردند.

 

*  آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

غریب آبادی افزود: ما موافق حقوق بشر و موافق حمایت حقوق ملت ها هستیم و اعتقاد داریم حقوق بشر ریشه در ادیان الهی به ویژه دین اسلام دارد، اگر اینها بعد از ۲ جنگ جهانی به این نتیجه رسیدند ما ۱۴ قرن قبل در آموزه ها، حقوق بشر اسلامی را داریم.

 

وی اعلام کرد: آنها(آمریکا) از واژه حقوق بشر سیاسی و ابزاری استفاده می کنند و این امر منجر شده مردم بی گناه که خود از همین حقوق بشری که باید از حقوق آنها دفاع کند، رنج می برند و مدعیان حقوق بشر خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.

 

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره برخی جنایات آمریکا اظهار کرد: آمریکا تنها دشمن مردم ایران نیست، آمریکا خصم جامعه بین المللی است و هیچ نقطه ای از جهان را سراغ ندارید که آمریکا در آنجا خوی استکباری و استعماری خود را دنبال نکرده باشد.

 

* آمریکا تمام قد پشت جنایت های رژیم صیهونیستی ایستاده است

وی تأکید کرد: آمریکا بزرگترین متجاوز و اشغالگر در عرصه جهانی است، در ویتنام چهار و نیم میلیون نفر و در عراق ۲ میلیون نفر توسط آمریکا کشته شده اند و جان انسان های بی گناه و کودکان کوچکترین ارزشی برای آنها ندارد و صحبت از حقوق بشر توسط امریکا مضحکه حقوق بشر است.

 

غریب آبادی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در کشورهای پیرامونی آمریکا مانند کوبا و برخی کشورهای دیگر در اثر تجاوزات آمریکا جان خود را از دست داده اند و ۷۰ هزار نفر در افغانستان توسط آمریکایی ها کشته شده اند.

 

وی افزود: در اثر استفاده از پهبادها توسط آمریکایی ها در بیش از ۳۰ کشور بیش از ۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند و این رژیم آمریکا است.

 

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه اظهار کرد: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی بی سابقه است تاکنون ۷۰ قطعنامه در سازمان های بین المللی توسط آمریکا وتو شده و اجازه نمی دهند هیچ قطعنامه ای علیه اسرائيل تصویب شود و آمریکا تمام قد پشت جنایات رژیم صهیونستی قرار گرفته است.

 

 

* آمریکا به هیچ وجه صلاحیت پرچم داری در حوزه حقوق بشر را ندارد

وی گفت: آمریکا مدعی پرچم داری در حوزه حقوق زنان است، گزارشی اخیرا منتشر شده است که بر اساس این گزارش بیش از ۵۰۰ هزار شکایت زنان در ارتش آمریکا برای تعرضات به ثبت رسیده و در سال، یک هزار و ۸۰۰ نفر از زنان در جامعه آمریکا به قتل می رسند.

 

غریب آبادی اعلام کرد: بیش از ۷۰ درصد زنان آمریکایی تجربه خشنوت جسمی، فیزیکی و جنسی را دارند و آمریکا با این وضعیت می خواهد حقوق زنان را پرچم داری کند، آمریکا به هیچ وجه صلاحیت پرچم داری در حوزه حقوق بشر را ندارد.

 

وی با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت و کشور ایران ادامه داد: فهرست جنایات آمریکا طولانی است، ۱۳ هزار شهید شیمیایی و ۱۰۰ هزار جانباز شیمیایی و خسارات مادی و معنوی جنگ تحمیلی و شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی مستقیم متوجه آمریکاست.

 

* آمریکا اگر مدافع حقوق ملت ایران است تحریم ها را بردارد

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه اضافه کرد: آمریکا علیه ۳۰ کشور تحریم های یکجانبه وضع کرده که در صدر آن جمهوری اسلامی است و تحریم ها هم مغایر حقوق بین الملل و هم مغایر حقوق بشر است و بر اثر تحریم ها و عدم دسترسی به تجهیزات پزشکی مورد نیاز و داروها در دوران کرونا تعدادی از مردم ما جان خود را از دست دادند و آمریکا به صورت مستقیم مقصر لوده و مسئولیت دارند.

 

وی با اشاره به خسارات بالای مالی و انسانی تحریم های آمریکا علیه ایران بیان کرد: آنها چگونه ادعا می کنند از حقوق مردم ایران می خواهند دفاع کنند و انتقادات حقوق بشری علیه ما راه می اندازند در حالی که به طور گسترده حقوق بشر همین مردم را نقض می کنند و این خسارات بزرگ تحریم هاست و آمریکا مسئولیت بین المللی در این زمینه دارد.

 

غریب آبادی عنوان کرد: اگر می خواهید از حقوق ملت ایران دفاع کنید، باید تحریم ها را بردارید حدود ۳۰ نفر از ایرانیان بی گناه را در خارج از کشور دستگیر کردند یا تقاضای استرداد به آمریکا کردند برای محاکمه به بهانه دور زدن تحریم ها و چندین نفر اینها در زندان های آمریکا هستند و درخواست ما آزادی این انسان های بی گناه است.

 

وی تصریح کرد: ما بیش از ۱۷ هزار نفر قربانی تروریسم داریم و همه هم انسان های بی گناه بودند و با حمایت رژیم آمریکا و برخی کشورهای غربی و اسرائيل این گروهک های تروریستی ایجاد شدند و این منافقان الان در آمریکا و اروپا هستند.

 

* تمامی کسانی که در ترور سردار سلیمانی دخیل بودند باید محاکمه شوند

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه تأکید کرد: گروهک های تروریستی را در هر کجای دنیا باشند مورد تعقیب قرار داده و هیچ جای دنیا برای این گروهک ها امن نخواهد بود و گروهک ها تروریستی احساس امنیت نخواهند کرد و جمهوری اسلامی مستحکم در مقابله با این گروهک ایستاده است.

 

وی افزود: ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، لکه ننگ و جنایات بزرگی در کارنامه سیاه آمریکاست و خودشان به این ترور اعتراف کردند و پرونده رسیدگی به این ترور در دستگاه قضایی تشکیل و کیفرخواست طی روزهای آتی آماده می شود.

 

غریب آبادی تصریح کرد: تمامی کسانی که در این ترور دخیل بودند باید محاکمه شوند و باید نظام قضایی عراق هم کار خود را در این زمینه به سرانجام برساند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: برگزاری چنین سمینارهای تخصصی بسیار نافع است و باید بکوشیم سمینارهای تخصصی مشترک با سایر کشورها در مورد جنایات رژیم آمریکا برگزار کنیم و در این زمینه کم کار شده است.

 

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در پایان یادآور شد: اعتقاد داریم باید ابتدا رسیدگی قضایی را از درون محاکم قضایی خود را شروع کنیم و تررویست ها را در همین کشور خودمان محاکمه کنیم و پیشنهادی داشتیم برای ایجاد مجتمع ویژه قضایی بین المللی تا نظام قضایی بتواند پرونده های بیشتری را باز کند و نقش وکلا در اینجا برجسته است.

 

پایان پیام/293

نظر شما