شناسهٔ خبر: 5590460 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــــر

صاحب‌خبر -

 برگزاري آزمون در 21 و 22 خرداد ماه؛

آغاز توزيع کارت کنکور 94 از امروز

به گزارش آفرينش تاريخ‌، نحوه‌ پرينت كارت‌ و محل رفع نقص كارت شركت در آزمون سراسري‌ سال 1394 اعلام شد. آزمون عمومي و اختصاصي داوطلبان گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني و علوم انساني در صبح پنجشنبه 21 خرداد، داوطلبان گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر پنجشنبه 21 خرداد، داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح جمعه 22 خرداد و داوطلبان گروه آزمايشي زبانهاي خارجي در بعدازظهر جمعه 22 خرداد در 365 شهرستان و بخش مختلف كشور برگزار مي‌شود.

آغاز توزيع کارت کنکور 94 از امروز

كارتهاي‌ شركت در آزمون براي‌ كليه‌ داوطلبان‌ آزمون‌ سراسري سال 1394 از امروز يكشنبه 17 تا روز چهارشنبه 20 خرداد براساس‌ مندرجات‌ بند « الف‌» اين‌ اطلاعيه‌ بر روي پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور قرار مي‌گيرد و داوطلبان پس از پرينت كارت شركت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالي بايد مطابق بند «ب» اين اطلاعيه به حوزه‌هاي رفع نقص كارت مندرج در جداول اعلام شده مراجعه کنند.

نحوه‌ و زمان پرينت برگ راهنما و كارت شركت در آزمون

كارتهاي‌ شركت در‌ آزمون‌ كليه‌ داوطلبان‌ گروههاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌، علوم‌ تجربي‌، علوم انساني‌، هنر و زبانهاي خارجي‌ به همراه برگ راهنماي شركت در آزمون از امروز يكشنبه 17 تا روز چهارشنبه 20 خرداد براي مشاهده و پرينت بر روي پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور قرار خواهد گرفت.كليه‌ داوطلبان‌ متقاضي شركت‌ در آزمون‌، براي پرينت كارت شركت در آزمون بايد در تاريخ تعيين شده به شرح فوق به پايگاه اطلاع رساني مذكور مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سريال كارت اعتباري ثبت نام (12 رقمي) و شماره شناسنامه و يا شماره پرونده و كدرهگيري ثبت‌نام (16 رقمي) و نام و نام خانوادگي، كدملي و سريال شماره شناسنامه يك نسخه پرينت از برگ راهنما و كارت شركت در آزمون تهيه کنند.داوطلباني كه در 2 يا 3 گروه آزمايشي متقاضي شده‌اند بايد علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي اصلي، برحسب مورد نسبت به پرينت كارت گروه آزمايشي دوم و يا گروههاي آزمايشي دوم و سوم (گروه هاي آزمايشي هنر و زبانهاي خارجي) خود اقدام کنند. بنابراين داوطلبان اين آزمون براي پرينت كارت شركت در آزمون بايد منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاريخ و آدرس تعيين شده بر روي كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه کنند. براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است. لذا كليه داوطلبان بايد براي پرينت كارت شركت در آزمون اقدام کنند.

افرادي که اطلاعات مربوط به شماره داوطلبي، پرونده و يا كد رهگيري ندارند چه كنند؟

چنانچه داوطلبي به دليل در اختيار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبي ، پرونده و يا كد رهگيري مورد نياز، موفق به پرينت كارت شركت در آزمون خود نمي شود ، لازم است با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور و ورود به سيستم پاسخگويي و انتخاب نام آزمون و تعيين موضوع پيگيري نسبت به دريافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبي و يا كد رهگيري ثبت نام اقدام کنند. اين امكان براي داوطلباني فراهم است كه در سيستم پاسخگويي داراي عضويت باشند پس داوطلباني كه اطلاعات فوق را مفقود کرده اند با عضويت در اين سيستم نسبت به بازيابي اين اطلاعات اقدام کنند.

محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون

محل رفع نقص كارت شركت در ‌آزمون كليه داوطلبان گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني‌، علوم انساني‌، علوم‌ تجربي‌، هنر و زبانهاي ‌خارجي‌ بر مبناي‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت فعلي‌ آنان‌ كه‌ در بند 26 تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌، مشخص‌كرده‌اند در جداول مربوطه درج شده است و داوطلبان مي توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش از آن مطلع شوند.

در صورت وجود مغايرت در کارت ورود به جلسه آزمون، چه كنيم؟

با توجه به اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي 1، 3، 4‌، 7، 12‌، 13، 14، 15، 16، 17، 18 ، 19، 20، 21 و 23 (شامل نام خانوادگي و نام، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع ديپلم، شماره ملي، سري و سريال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزي، منطقه اخذ ديپلم، سهميه، معدل كتبي نهايي ديپلم، محل اخذ مدرك ماقبل ديپلم ، محل اخذ مدرك ديپلم، سال و محل اخذ مدرك دوره پيش دانشگاهي، استفاده از بورسيه آموزگار، كارمندي، مدرك كارداني، دانشجوي دوره روزانه، دانشجوي انصرافي، اتباع خارجي و مدرك كارشناسي) كارت شركت در آزمون مشاهده کردند، لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور در سايت سازمان و در قسمت ويرايش اطلاعات حداكثر تا تاريخ 22 خردادماه 94 مراجعه و از آن طريق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

داوطلباني كه سال اخذ مدرك ديپلم آنان سال 1384 به بعد است چنانچه خواستار ويرايش اطلاعات مندرج در بندهاي 1، 3، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 كارت شركت در آزمون خود هستند با توجه به اينكه در زمان ثبت نام اوليه نسبت به تأييد بندهاي فوق اقدام و كد سوابق تحصيلي دريافت کرده اند در اين مرحله هرگونه ويرايشي درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ويرايش اطلاعات منوط به هماهنگي سازمان سنجش و تأييد مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش و محل اخذ مدرك ديپلم داوطلبان است.

داوطلباني كه سال اخذ مدرك ديپلم آنان سال 1383 و قبل از آن است، چنانچه خواستار ويرايش سال اخذ مدرك ديپلم (بند7) كارت شركت در آزمون خود به سال 1384 و بعد از آن هستند و در يكي از رشته­ هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني و علوم و معارف اسلامي ديپلم خود را اخذ کرده و يا به يكي از رشته هاي مذكور تغيير مي­ دهند بايد كد پيگيري آموزش و پرورش را از پايگاه اطلاع رساني اين سازمان دريافت و آنرا در محل مربوط در صفحه ويرايش اطلاعات وارد کنند و سپس نسبت به اصلاح سال اخذ مدرك ديپلم خود اقدام کنند. درصورت مشاهده هرگونه مشكل درخصوص نمرات آموزش وپرورش، اطلاعات سوابق تحصيلي، عدم ارسال آنها به سازمان سنجش، مشمول يا غير مشمول بودن لازم است حداكثر تا تاريخ 25 خردادماه 94 به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ ديپلم خود مراجعه کند.

نظر شما