شناسهٔ خبر: 55890999 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۱۰ نسخه متفاوت مرد عنکبوتی که نیاز به فیلم اختصاصی خود دارند

اسپایدی‌های نادیده گرفته شده / BoundingIntoComics

صاحب‌خبر -

طرفداران مرد عنکبوتی می‌دانند که این شخصیت چقدر انطباق پذیری بالایی دارد و چقدر نسخه‌های متفاوتی از او به وجود آمده است. به لطف فیلم انیمیشنی Spider-Man: Into the Spider-Verse، طرفداران عادی اسپایدرمن نیز متوجه شدند چقدر نسخه مختلف از این شخصیت در دنیای مارول وجود دارد.

شاید تنها بتوان بتمن و سوپرمن را به عنوان رقبای مرد عنکبوتی در داشتن نسخه‌های متفاوت و مختلف در نظر گرفت. واضحاً در بین تمام این نسخه‌ها، می‌توان شخصیت‌هایی را یافت که پتانسیل قرار گرفتن در مرکز داستان یک فیلم انیمیشنی یا لایو اکشن را داشته باشند. حالا هم در این مطلب به سراغ ۱۰ مورد از این نسخه‌های متفاوت مرد عنکبوتی می‌رویم که می‌توانند در قالب شخصیت اصلی یک فیلم مورد استفاده قرار بگیرند.

۱۰. اسپایدر گرل (Spider-Girl)

در داستان‌های متفاوت، پیتر پارکر و مری جین فرزندان مختلفی در آینده خود داشته‌اند. اما می میدی پارکر (May Mayday Parker) در اوایل هزاره جدید میلادی نظرها را به خود جلب کرده بود. دنیای میدی پر از شخصیت‌های جذابی است که متشکل شده‌اند از نسخه‌های آینده شخصیت‌های قدیمی و همچنین شخصیت‌های جدید.

با وجود این که سری اختصاصی می به پایان رسید اما او نقشی کلیدی در کراس‌اوور Spider-Verse ایفا کرد. بهتر از همه این است که داستان اوریجین میدی به راحتی خود پیتر پارکر قابل درک است تا او یک گزینه عالی برای تبدیل شدن به یک اقتباس فیلمی باشد.

۹. اسپایدرلینگ (Spiderling)

مثل میدی پارکر، آنی (Annie) نیز یکی دیگر از فرزندان احتمالی پیتر پارکر و مری جین محسوب می‌شود. او در ابتدا بخشی از خط داستانی Secret Wars بود اما داستانش به قدری جذاب از آب درآمد که حتی پس از اتمام این خط داستانی باز هم روایت‌هایش ادامه پیدا کرد. نکته جالب در مورد اسپایدرلینگ این است که بخش‌های متفاوت زندگی از زندگی او به تصویر کشیده می‌شود.

بر خلاف دنیای میدی که در آن پیتر سرخورده شده و مرد عنکبوتی بودن را کنار گذاشته بود، آنی هنوز پدری دارد که به عنوان یک قهرمان به فعالیت می‌پردازد. علاوه بر آن، حتی مادر او نیز تبدیل به یک قهرمان می‌شود. اسپایدرلینگ از دوران فعالیتش به عنوان یک قهرمان لذت می‌برد و به خوبی می‌توان آن را در قالب یک فیلم به نمایش درآورد.

۸. مرد عنکبوتی هند (Spider-Man India)

اسپایدرمن هند از یک سری کوتاه سر برآورده که در آن دنیای مرد عنکبوتی در هند بناگذاری شده بود. این شخصیت نیز نقشی بزرگ‌تر را در کراس‌اوور Spider-Verse و سری دنباله آن با نام Web Warriors بازی کرد.

علاوه بر نقش بزرگ‌تر او در این کراس‌اوور، خود سری مرد عنکبوتی هند یک بازروایی جالب از شخصیت اسپایدرمن در دنیایی بود که بسیار متفاوت محسوب می‌شود و احتمالاً خیلی از طرفداران اطلاعات زیادی از آن ندارند. یک فیلم از اسپایدرمن هند می‌تواند با داستانی نسبتاً مشابه در یک حال و هوای متفاوت رقم بخورد.

۷. اسپایدر هم (Spider-Ham)

اسپایدر هم نیز یک شخصیت دیگر است که به لطف فیلم انیمیشنی Spider-Man: Into the Spider-Verse بیش‌تر به مخاطبان معرفی شد. در این مقطع حتی نیاز چندانی به معرفی این شخصیت به مخاطبان عمومی نیست. با این وجود یک فیلم اختصاصی از اسپایدر هم این فرصت را به او می‌دهد تا به خوبی بدرخشد.

شاید جذاب‌ترین نکته در مورد اسپایدر هم این باشد که این شخصیت یکی از اعضای دنیایی از مارول است که بر اساس حیوانات پایه گذاری شده است. با وجود این که اکثر روایت‌های مارول به این سمت رفته‌اند تا دراماتیک‌تر باشند ولی گاهی اوقات لذت بخش است که یک اثر کاملاً مضحک و خنده‌دار از شخصیت‌ها به وجود آید.

۶. اسکارلت اسپایدر (Scarlet Spider)

شاید هیچ شخصیت عنکبوتی‌ای مثل بن ریلی (Ben Reilly) دچار بالا و پایین نشده باشد. او مسیری تاریک را انتخاب کرد و تبدیل به نسخه جدیدی از جکل (Jackal) شد و حتی پس از آن عملاً به عنوان ویلنی با نام کزم (Chasm) فعالیت کرد. اما بیش از هر چیزی طرفداران بین ریلی را به عنوان اسکارلت اسپایدر در دهه ۹۰ میلادی به یاد می‌آورند.

علاوه بر ظاهر جذاب، آرک داستانی بن در مورد یافتن یک هدف در دنیایی بود که هیچ چیزی آن طور که به نظر می‌رسید نبود. وضعیت روحی بن ریلی به قدری به بازی گرفته شده که او به سختی می‌تواند به شرایط جدید عادت کند. داستان بین الهام بخش است و هنوز هم در دنیای کمیک‌ها ادامه دارد. حداقل با اقتباس کردن از بخشی از سرگذشت بن ریلی می‌توان پتانسیل او را در قالب یک فیلم امتحان کرد.

۵. عمارت ام (House of M)

خط داستانی House of M بسیار ویژه است و رویکردش نسبت به مرد عنکبوتی هم خاص به حساب می‌آید. در این خط داستانی، واقعیت بازنویسی شد تا پیتر پارکر به هر آن چیزی می‌خواست رسید. اما پیتر که همیشه با تراژدی‌ها محاصره شده، نتوانست این واقعیت را قبول کند و خرد شد.

سخت است که کل خط داستانی House of M را تبدیل به یک اقتباس کرد ولی این به آن معنا نیست که نمی‌تواند یک روایت داستانی مخصوص اسپایدرمن با شرایط مشابه را به وجود آورد. برای این کار نیاز است تا فیلم نامه نویسان یک توجیه متفاوت برای به وجود آمدن این دنیای تغییر یافته بیابند و این خط داستانی کمیک را در قالب یک فیلم روایت کنند.

۴. مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ (Spider-Man 2099)

میگوئل اوهارا (Miguel O’Hara) مدت زیادی است که در کمیک‌های مارول حضور دارد ولی چیزی از پتانسیلش برای یک فیلم اختصاصی کم نمی‌کند. دنیای ۲۰۹۹ مارول به قدری گسترش پیدا کرده تا انواع شخصیت‌ها و تیم‌ها را در خود جای بدهد اما مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ هوز هم در قلب آن قرار دارد.

یک فیلم اختصاصی می‌تواند نشان دهد که میگوئل اوهارا چه قابلیت‌هایی دارد. طرفداران عادی مارول شگفت زده خواهند شد وقتی بفهمند که میگوئل چقدر از پیتر پارکر متفاوت است. هر چقدر حال و هوای ابرقهرمانان به سمت تیره و تاریک شدن برود، میگوئل به راحتی می‌تواند در مرکز داستان قرار بگیرد.

۳. سایه‌ی عنکبوت (Spider’s Shadow)

جنبه قهرمانی اسپایدی به قدری در ذهن مخاطبان جا افتاده است که به سختی می‌توان او را به شکل دیگری تصور کرد. اما همین مسئله چیزی است که مورد توجه یکی از روایت‌های اخیر What If…? مارول قرار گرفت. در این سری کوتاه این پرسش مطرح می‌شود که «چه اتفاقی می‌افتاد اگر پیتر پارکر هیچگاه لباس سیمبیوتی سیاه خودش را پس نمی‌زد؟» که نتیجه شگفت‌آوری از پس آن بیرون می‌آید.

بر خلاف روند تبدیل قهرمانان به شخصیت‌های تیره و تاریک، سری Spider-Man: Spider’s Shadow به سمت دیگری حرکت می‌کند تا به طرفداران یک ویلن تیره و تاریک تحویل دهد. در این روایت مسیری انحرافی به نمایش در می‌آید که کم‌تر سر راه مرد عنکبوتی قرار می‌گیرد. سری Spider-Man: Spider’s Shadow به قدری خاص و شوک‌آور است که به خودی خود می‌توان از آن یک اقتباس کامل انجام داد.

۲. اسپایدرز من (Spiders Man)

کراس‌اوور کمیکی Spider-Verse نه تنها این فرصت را به وجود آورد تا شخصیت‌های مشهور عنکبوتی کنار هم قرار بگیرند، بلکه نویسندگان توانستند شخصیت‌های جدید و متفاوتی نیز به وجود آورند. اسپایدرز من یکی از این دست شخصیت‌ها به حساب می‌آید.

گرث انیس (Garth Ennis) زمانی یک ویلن به وجود آورد که از هزاران عنکبوت که در یک بدن زندگی می‌کنند تشکیل شده بود. اسپایدرز من نیز چیزی شبیه به آن ویلن ولی با استفاده از پیتر پارکر است. اسپایدرز من در واقع تعداد بسیار زیادی از عنکبوت‌هاست که دور هم جمع می‌شوند تا ظاهر یک انسان را به وجود آورند. این شخصیت به قدری عجیب و غریب است که حتی یک اقتباس کوچک از او نیز ارزشش را دارد؛ چه برسد به یک فیلم در ژانر ترسناک!

۱. مرد عنکبوتی نوآر (Spider-Man Noir)

اسپایدرمن نوآر نیز توسط انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse بیش‌تر مورد توجه قرار گرفت اما این شخصیت پتانسیل خیلی بیش‌تری دارد. به جای نیش خوردن توسط یک عنکبوت رادیواکتیوی، این نسخه متفاوت اسپایدرمن توانایی‌هایش را از یک توتم به دست می‌آورد. به این ترتیب، بر خلاف همتایان شناخته شده‌اش، مرد عنکبوتی نوآر جنبه فراطبیعی بیش‌تری هم دارد.

با این اوصاف، این تنها چیزی نیست که اسپایدرمن نوآر را خاص جلوه می‌دهد. او بسیار تیره‌تر و تاریک‌تر از اکثر شخصیت‌های عنکبوتی دیگر است و حتی همراه خود یک تفنگ نیز دارد. این شخصیت پتانسیل این را دارد تا مخاطبان را به یک دنیای نوآر معرفی کند که شامل نسخه نوآری از دیگر شخصیت‌های کمیک‌های مارول مثل پانیشر، دردویل و ولورین می‌شوند.

به مطالعه در مورد مرد عنکبوتی ادامه دهید

BoundingIntoComics

برچسب‌ها:

نظر شما