شناسهٔ خبر: 55882249 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقاد از ایدئولوژیک بودن نظام آموزشی و مدیریت سیاسی در مدارس

دبیرکل سازمان معلمان ایران از انتقاد از ایدولوژیک بودن نظام آموزشی و مدیریت سیاسی در مدارس انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهره نقی ئی، دبیرکل سازمان معلمان ایران در همایش فقر و نابرابری آموزشی گفت: چالش‌های نظام آموزشی در دو سطح مطرح می‌شود و سطح اول چالش‌های اصلی نظام آموزشی در چندین مورد عنوان می‌شود؛  ایدئولوژیک بودن نظام آموزشی، بی‌توجهی به انتظارات فرهنگیان، یکسان بودن کتب آموزشی در همه کشور، طبقاتی شدن آموزش در همه کشور، نمره محوری آموزش، حافظه محوری، معدل محوری، به روز نبودن کتب آموزشی، بی‌اعتمادی حاکمیت به فرهنگیان و مانع‌گذاری برای اثرگذاری فعالیت فرهنگیان از جمله این موارد است.

وی افزود: در چالش‌های خرد سیستم نظام آموزشی غیرعلمی بودن مشاوران، مدیران و ناظمان و حتی معلمان مطرح است، فقدان کتابخانه و فضای سمعی بصری در مدارس، آموزش‌های بی‌کیفیت در مدارس، عدم تناسب دستمزد معلمان با هزینه‌های زندگی، حجیم بودن کتب درسی نسبت به ساعات آموزشی، امنیتی شدن فضای آموزش، حضور مافیای کنکور در مدارس، ناکارآمدی نظام ارزشیابی، عدم توجه به هنر و ورزش در مدارس، ضعف کار گروهی در مدرسه، مدیریت سیاسی در مدارس و ناکافی بودن حقوق معلمان در برابر حقوق سایر نیروهای دولتی جزو چالش‌های خرد نظام آموزشی مطرح شده است.

نقی ئی افزود: امیدوارم چالش‌های مطرح شده مورد توجه و توافق حاضرین در همایش قرار گیرد تا متناسب با آن و حضور ذی‌نفعان نظام آموزشی، مدیران آموزش و پرورش و سایر نهادهای وابسته به آموزش با دستیابی به اشتراکات این چالش‌ها را رفع کنیم.

نظر شما