شناسهٔ خبر: 55868189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار همدان:

کشت‌های گلخانه‌ای باید در استان همدان گسترش یابد 

فاطمه ظفری

استاندار  همدان گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب در استان همدان باید کشت‌های گلخانه‌ای در استان گسترش یابد.

صاحب‌خبر -

علیرضا قاسمی‌فرزاد یکشنبه ۶ مردادماه در مراسم افتتاح هفت واحد گلخانه در شهرک گلخانه‌ای روستای علمدار نهاوند، اظهار کرد: شهرستان نهاوند از پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی مثل آب، هوا و خاک حاصلخیز برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه آنچه که امروز کشور و استان ما را درگیر کرده، کمبود آب است و استان همدان با ۳۴ درصد کاهش کمترین میزان بارش را نسبت به سال‌های گذشته داشت و این یک هشدار جدی برای ما است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: با توجه به کاهش منابع آبی در استان ممکن است ما دوره طولانی مدتی را با خشکسالی مواجهه شویم و روش‌های سنتی برای تولید در بخش کشاورزی نمی‌تواند برای ما فایده داشته باشد.

وی افزود: با توجه به این شرایط امروز الگوی کشت باید مورد توجه قرار بگیرد و ما انتظار داریم امسال جهاد کشاورزی استان یک برنامه مدون را در این زمینه در سطح استان پیاده کند که در این الگو به آب و خاک توجه ویژه شود.

استاندار همدان تاکید کرد: جهادکشاورزی باید الگوی کشت مناسب را در هر بخش استان طراحی کند و باید از منابع موجود بهترین استفاده را کنیم و اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی مدنظر باشد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در شرایط فعلی کشت‌های گلخانه‌ای یکی از بهترین روش‌های کشت است، خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد گلخانه‌ها در استان کم است و در حال حاضر ۲۲۰ هکتار در استان گلخانه داریم و باید تلاش کنیم که کشت‌های گلخانه‌ای را در استان افزایش دهیم.

وی یادآور شد: کشت‌های گلخانه‌ای بهره‌برداری را چهار برابر افزایش می‌دهند و باعث ایجاد اشتغال می‌شود و زمینه صادرات را فراهم و ارزآوری را به همراه دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی شهرستان نهاوند باید کشت‌های گلخانه‌ای در این شهرستان نیز افزایش یابد که جهادکشاورزی استان و شهرستان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما