شناسهٔ خبر: 55860421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فروش روزانه بلیت برای حذف دلالی و بازار سیاه در ایام اربعین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: برای جلوگیری از هر گونه پدیده دلالی و بازار سیاه بلیت، از اول شهریور تا ۵ مهر تمام دربستی و خودروهای در اختیار ممنوع است و اعلام کردیم فروش بلیت‌ها به‌صورت روزانه باشد و از پیش ثبت‌نام پرهیز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ابوالفضل صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران امروز در گفت‌وگویی در ارتباط با برنامه‌ریزی برای اربعین، اظهار کرد: باتوجه به همزمانی با دهه پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا و پایان تعطیلات تابستانی و ازسوی دیگر بازگشایی مدارس طرح ویژه اربعین در دستور کار قرار دارد‌

وی افزود: باتوجه به افزایش تقاضای سفر و همچنین محدودیت ناوگان در سطح استان و کشور کار فوق‌العاده‌ای در دستور کار قرار دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: در سال ۹۸، ۲۵هزار زائر طی ۱۰۰۰ سرویس به این سفر اعزام شدند که امسال پیش‌بینی ما این است تعداد زائران دست‌کم دو برابر شوند.

صفری تصریح کرد: باتوجه به شرایط ویژه استان که ناوگان سواری دراین استان بیشتر و ناوگان اتوبوسی محدودتر است و پیش‌بینی اینکه در طول این اربعین با مشکلاتی در تامین ناوگان مواجه نشویم برنامه‌ریزی استفاده از ناوگان دولتی و کارخانجات و سایر نهادها را در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: ۱۳۰ ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند هستند که حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد آن دراختیار دستگاه‌ها بوده و در طول این زمان به چرخه زائر برمی‌گردند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه اعزام زائران به اربعین از ۱۰ آغاز شده و تا ۲۷ شهریور ادامه دارد، اظهار کرد:  به دلیل همزمانی با دهه پایانی صفر جابه‌جایی زائران را تا پنجم مهر در دستور کار داریم و طی این مدت تمام نمایندگان در پایانه‌ها مستقر هستند.

صفری اظهار کرد: موضوع خاص و مهم برای جلوگیری از هر گونه پدیده دلالی و بازار سیاه بلیت، از اول شهریور تا ۵ مهر تمام دربستی و خودروهای در اختیار ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین به تمامی پایانه‌های فروش اعلام کردیم فروش بلیت‌ها به‌صورت روزانه باشد و از پیش ثبت‌نام پرهیز شود تا بازار سیاه بلیت حذف و قیمت بلیت‌ها کنترل شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به اعزام خادمان و موکب‌داران اشاره کرد و گفت: همچنین بیش از ۱۰۰ دستگاه رانندگان در حمل و نقل عمومی به صورت خودجوش و مردمی ارائه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

نظر شما