شناسهٔ خبر: 67770021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی قم:

تقریبا همه صنایع در قم با مشکل کمبود نیروی کار درگیر هستند

قم- رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی استان قم گفت: تقریبا همه صنایع در قم با مشکل کمبود نیروی کار درگیر هستند و امسال سومین سالی است که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم.

صاحب‌خبر -

کامران رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این انجمن مسائلی را در خصوص کمک به اعضای انجمن در بحث حل مشکلات بیمه ای، مسائل مربوط به سازمان صمت، روابط کارگر و کارفرما و اداره دارایی پیگیری می کند.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی استان قم افزود: همچنین به کارگران در زمینه معرفی مقالات و ماشین آلات جدید و اطلاعات نمایشگاه ها مساعدت می کنیم تا خودشان را بروز کنند.

وی در خصوص چالش های پیش روی این صنایع در استان گفت: سنگینی نرخ مالیات و موضوع برق و انرژی از بزرگترین مشکلات محسوب می شود و از سویی دیگر، تقریبا همه صنایع در بحث اشتغال و کارگری درگیر هستند و سومین سال است که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم.

وی در خصوص مسائل کارگری و عدم وجود انگیزه مالی برای اشتغال در صنایع گفت: بزرگترین رقیب برای اشتغال کارگران، تاکسی های اینترنتی هستند که فرد مراجعه کننده می گوید اگر من روزی چند ساعت با تاکسی اینترنتی کار کنم، درآمدم از اشتغال در کارخانه بیشتر خواهد بود.

رمضانی در خصوص پیگیری حل مشکل قطعی برق در تابستان خاطرنشان کرد: برای حل مشکل تامین انرژی، در حال رایزنی با دستگاه های ذیربط در استان هستیم تا ساعات قطعی برق، کاهش یابد.

نظر شما