شناسهٔ خبر: 55839284 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۳۸ شرکت بازرسی و آزمایشگاه استاندارد در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، قسمتی از وظایف غیرحاکمیتی اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

هاشم علایی گفت: ۲۵ آزمایشگاه مربوط به فرآورده‌های غذایی، کالیبراسیون، مصالح ساختمانی، اندازه شناسی قانونی، صنایع سلولزی، پلیمری و مواد شیمیایی ۲ شرکت بازرسی و نمونه برداری از مراکز تولید، توزیع و عرضه کالا و ۱۱ شرکت بازرسی فنی مربوط به جایگاه‌های سوخت CNG و بازرسی فنی آسانسور‌های برقی با نظارت حاکمیتی اداره کل به عنوان بخشی از فعالیت‌های برون سپاری شده به شرکت‌های خصوصی می‌باشد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل می‌گوید: این واگذاری‌ها با هدف برون سپاری فعالیت‌های تصدی گری از قبیل نمونه برداری، آزمون، بازرسی از مراکز تولیدی، عرضه و فروش، بازرسی و آزمون دوره‌ای باسکول‌های سنگین و ترازو‌های سبک و بازرسی فنی جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی و آسانسور‌ها به منظور تسریع در انجام مراحل استاندارد سازی کالا و خدمات و کاهش هزینه‌ها مربوط انجام شده است.

علایی گفت: آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در طول سال توسط اداره کل مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته و در صورت پایان یافتن مدت اعتبار تائید صلاحیت آن ها، موضوع در کمیته فنی بررسی شده و در صورت تائید مدارک و مستندات لازم نسبت به تمدید گواهینامه اقدام می‌گردد.

لازم به ذکر است در راستای اجرای اصل ۴۴ در استان تعداد حدود ۲۰۰ نفر از کارشناسان به طور مستقیم در آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های مربوط در حال فعالیت هستند.

 

نظر شما