شناسهٔ خبر: 55669653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت درجه‌بندی مدارس برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: اجرای درجه‌بندی مدارس برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و سنجش تلاش مدیران مدارس در این راستا ضروری است.

صاحب‌خبر -

سیدحامد عاملی گفت: اجرای درجه‌بندی مدارس برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و سنجش تلاش مدیران مدارس در این راستا ضروری است و بر این اساس باید مدارس از درجه یک تا ۱۰ تقسیم‌بندی شده و میزان ارتقای کیفیت آموزشی در آن‌ها بر اساس شاخص‌های مختلف سنجش شود.

استاندار اردبیل در شورای آموزش‌وپرورش استان گفت: ارتقای میزان قبولی کنکور، افزایش متوسط نمرات نهایی و بهبود کیفیت تعلیم و تربیت می‌تواند از جمله شاخص‌های سنجش در مقاطع متوسطه باشد و علاوه بر این‌ها نیز متخصصین می‌توانند شاخص‌های دیگری در این راستا تعریف کنند.

وضعیت نامناسب فعلی آموزش‌وپرورش با برنامه‌ریزی‌های لازم بهبود یابد

عاملی می‌گوید: توجه به ارتقای تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان نیز باید مد نظر باشد که لازم است آموزش‌و‌پرورش نسبت به تعریف دوره‌های پرورشی و تربیتی در حوزه‌های اخلاقی و دینی، مهارت‌های زندگی، حوزه بهداشت و سلامت، بهداشت روان و سواد رسانه‌ای در فضای مجازی برای دانش‌آموزان اقدام کند.

او گفت: وضعیت نامناسب فعلی آموزش‌وپرورش باید با برنامه‌ریزی‌های لازم بهبود یابد چراکه اگر در حوزه آموزش‌وپرورش با این وضعیت نامناسب پیش برویم، در آینده‌ای نه چندان دور با فقر منابع انسانی توانمند و متخصص مواجه خواهیم شد.

لزوم هدف‌گذاری سالانه برای بهبود وضعیت قبولی‌ها در کنکور

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به رتبه ۲۵ استان اردبیل در کنکور و پذیرش ۹/۵ درصدی میزان شرکت‌کنندگان استان در کنکور، نیازمند هدف‌گذاری سالانه برای بهبود وضعیت قبولی‌ها هستیم و باید در برنامه‌ریزی‌ها از متخصصان و اساتید استفاده شود.

عاملی می‌گوید: برگزاری کلاس‌های کنکور و تقویتی، برنامه‌ریزی برای بهبود نمرات متوسط نهایی و استانداردسازی آموزش معلمان از جمله اقدامات ضروری برای ارتقای وضعیت آموزشی استان اردبیل است.

او گفت: در حالی که سرانه متوسط فضای آموزشی در کشور ۶ مترمربع بوده، این میزان در استان اردبیل ۴ مترمربع و در برخی مناطق استان حتی ۲ مترمربع است که در این زمینه باید با برنامه‌ریزی و احصای نیازمندی‌های احداث و نوسازی مدارس، اقدامات مورد نیاز در خصوص ارتقای فضای آموزشی انجام شود.

 

نظر شما