شناسهٔ خبر: 55831882 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس‌ سازمان مدیریت بحران:

سیلاب‌های اخیر بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرد

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
معاون وزیر کشور و رئیس‌سازمان مدیریت بحران گفت: طبق برآورد‌های اولیه خسارت ناشی از سیلاب اخیر در کشور بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. 
 به گزارش ایرنا، محمدحسن نامی روز  جمعه پس از بازدید از مناطق سیل‌زده گزنک شهرستان آمل اظهارداشت: سیلاب‌های ناشی از پدیده مونسون از اول مردادماه ۲۴ استان کشور شامل ۱۳۳ شهرستان و یک هزار و ۳۴۴ روستا را در بر گرفت.
نامی با بیان اینکه بر اثر سیلاب اخیر، تعداد زیادی از روستاها به طور کامل از بین رفت، افزود: در اثر سیلاب اخیر چهار هزار و ۱۵۱ خانه روستایی به طور کامل تخریب و ساکنان بیش از ۶۰ روستا در پناهگاه‌های موقت اسکان داده شدند. علاوه‌بر حجم بالای خسارت در روستاهای کشور، یک هزارو ۱۴۱ خانه شهری نیز تخریب شدند و بیش از هفت هزار خانه نیاز به باز‌سازی دارند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه خسارت قابل توجهی به اراضی و باغات کشاورزی، شالیزارها، مزارع پرورش ماهی، فعالیت‌های زنبورداری و زیرساخت‌هایی نظیر راه و ابنیه زیربنایی مثل آب، برق و گاز وارد شده است، باید خسارت‌ها به صورت دقیق ارزیابی و کارشناسی شود.
رئیس‌سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه برآورد ما از میزان خسارت ۴۴ هزار میلیارد تومان می‌باشد، گفت: تاکنون طبق برآوردهای اولیه مبلغ یک هزار میلیارد تومان اعتبار بین استان‌ها برای جبران  خسارت سیل تقسیم شده است که به استان مازندران ۹۰ میلیارد تومان  به عنوان تنخواه اولیه تعلق گرفت.
نامی با بیان اینکه میزان دقیق خسارت باید پس از جمع‌بندی کارشناسان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی بیان شود، گفت: جمع‌بندی خسارت‌های ناشی از سیل اخیر هفته آینده تقدیم هیئت دولت می‌شود و نسبت به نحوه پرداخت آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما