شناسهٔ خبر: 55825569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرتیتر اخبار| استان اردبیل در هفته‌ای که گذشت

از ابتدای شهریور سال ۱۴۰۱ در بسته خبری خبرگزاری فارس اردبیل با عنوان «سرتیتر اخبار هفته؛ استان اردبیل در هفته‌ای که گذشت» به مهم‌ترین اخبار یک هفته گذشته استان خواهیم پرداخت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس- اردبیل|سرتیتر اخبار: به پیشنهاد سردبیری اردبیل از ابتدای شهریور سال ۱۴۰۱ هر هفته در یک بسته خبری با عنوان «سرتیتر اخبار هفته؛ استان اردبیل در هفته‌ای که گذشت» به مهم‌ترین اخبار یک هفته گذشته استان خواهیم پرداخت. در این بسته خبری به مهم‌ترین اخبار یک هفته گذشته استان اردبیل از جمله آغاز افتتاح پروژه‌های عمرانی به مناسبت هفته دولت، نگرانی شهروندان اردبیلی از سرنوشت باغ شریعت، تامین زمین نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان اردبیل و ... اشاره خواهیم کرد. 

سرنوشت نامعلوم باغ شریعت اردبیل

مردم شهر اردبیل با ایجاد یک کمپین در سامانه «فارس من» خواستار حفظ و احیای باغ شریعت شدند.

این باغ در سایه کم‌توجهی و خشک شدن درختان و سرنوشت نامعلوم این باغ، آتش به جان دلسوزان شهر انداخته است.

تامین زمین نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان اردبیل

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در همه شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد.

به گفته وی تا پایان سال جاری عملیات اجرایی ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی به مرحله اجرای فونداسیون و تعدادی نیز به مرحله اسکلت و دیوارچینی خواهد رسید.

دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز اردبیل دایر می‌شود

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز اردبیل دایر خواهد شد که با دایر کردن این دبیرخانه و اخذ نظرات موثر، شاهد برگزاری موفق‌تر برنامه‌های روز اردبیل خواهیم بود.

 بهسازی مجموعه تاریخی شیخ جبرائیل اردبیل 

محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل از انجام عملیات بهسازی و توسعه‌ای در مجموعه تاریخی شیخ جبرائیل کلخوران خبر داد و گفت: این عملیات از تیرماه شروع شده و با ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

حضور بانوی اردبیلی در جام‌جهانی اسکی روی چمن

مهشاد احمدی به‌عنوان تنها نماینده استان اردبیل در ترکیب نهایی تیم‌ملی ایران جهت شرکت در مسابقات جام‌جهانی اسکی روی چمن قرار دارد.

تیم‌ملی کشورمان با ترکیب ۱۰ ورزشکار آقا و ۳ ورزشکار خانم در جام‌جهانی اسکی روی چمن ۲۰۲۲ شرکت می‌کند.

جام جهانی اسکی چمن ۲۰۲۲، سوم و چهارم شهریورماه یه میزبانی ایران در پیست بین‌المللی دیزین برگزار می‌شود.

آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۲۹۰ پروژه در شهرستان‌ها

همزمان با هفته دولت طی سفر استاندار اردبیل به شهرستان‌های مشگین‌شهر، انگوت و اصلاندوز، پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی چندین پروژه‌ عمرانی، اقتصادی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۹۵ پروژه در مشگین‌شهر، ۲۱ پروژه در شهرستان انگوت، ۳۲ پروژه در شهرستان اصلاندوز، ۷۶ پارس‌آباد، ۲۲ بیله‌سوار و ۵۲ گرمی در طی دو روز اخیر انجام گرفت.

گلایه مردم اردبیل از سرعت پایین اینترنت

در روزگاری که اکثر کارهای مردم از طریق استفاده از اینترنت پیش می‌رود؛ ایجاد زیرساخت‌های اینترنتی و بهبود شرایط یکی از خواسته‌های اصلی مردم است. شهروندان اردبیلی در گفتگو با فارس در خصوص اهمیت سرعت بالای اینترنت برای انجام کارهای روزمره گفتند و از پایین بودن سرعت اینترنت گلایه کردند.

۵۰ پروژه راهداری اردبیل در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

کلیم‌الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در گرامی‌داشت هفته دولت بیش از ۵۰ پروژه در حوزه راهداری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی عملیات بهسازی، احداث و روکش آسفالت کمربندی بیله‌سوار با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰میلیاردتومان، اجرای عملیات تامین روشنایی محور اردبیل - سرچم به طول ۱۱ کیلومتر با هزینه بیش از ۲۰میلیارد تومان، برنامه‌ریزی و اجرای آسفالت راه‌های روستایی تمام شهرستان‌های اردبیل به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

دستگیری عاملان تیراندازی توسط پلیس امنیت عمومی اردبیل

جواد تقوی، فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در پی یک مورد درگیری و ایجاد رعب و وحشت توسط دو نفر از افراد شرور که با تیراندازی باعث اخلال در نظم عمومی و مصدومیت دو نفر از اهالی محل شده بودند دستگیری آنان در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

با توجه به متواری بودن و اختفای متهمان، در نهایت با اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان مخفیگاه آنها در یکی از محلات حاشیه شهر اردبیل شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شدند و یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز از آنان کشف شد.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

نظر شما