شناسهٔ خبر: 55813373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح و اجرایی شدن ۱۱۳ طرح در تنگستان/ افزایش بیش از ۲ برابری ماهی در قفس بوشهر در دولت سیزدهم

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: ظرفیت  پرورش ماهی در قفس این استان در یکسال فعالیت دولت سیزدهم با افزایش بیش از دو برابروز شدن از سه هزار به هفت هزار تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح مخزن آب پنج هزار متر مکعبی شهر دلوار در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: پرورش ماهی در قفس قابلیت اقتصادی بسیار خوبی برای استان بوشهر است و در زمانبندی سه ساله افزایش این ظرفیت تا ۶۰ هزار تن هدفگذاری شده است.

وی در ارتباط با برنامه‌های امروز هفته دولت در شهرستان تنگستان گفت: ۱۱۳ پروژه کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس با اعتبار یکهزار و ۸۵ میلیارد تومان در تنگستان افتتاح و اجرایی شد.

استاندار بوشهر یادآورشد: در نخستین برنامه افتتاح و اجرایی شدن طرح های شاخص این شهرستان عملیات اجرایی یکهزار واحد مسکونی روستایی آغاز شد.

محمدی‌زاده بیان کرد:  شهرستان تنگستان در زمینه منازل روستایی، مقاوم سازی منازل وآسفالت معابر روستاها نسبت به میانگین استانی وضعیت بهتری دارد.

استاندار بوشهر ادامه داد: سپس عملیات اجرایی توسعه یک مزرعه  پرورش شتر مرغ با ظرفیت ۴ هزار و ۳۰۰ راس در نزدیکی روستای شاه پیر آغاز شد.

وی با اشاره به تناسب آب و هوا و طبیعت تنگستان با پرورش شتر مرغ، گفت: این واحد پیش از این با ظرفیت ۳۰۰ راس کار خود را آغاز کرده بود.

محمدی‌زاده ادامه داد: در ادامه برنامه های امروز، عملیات اجرایی سد باهوش آغاز شد که این سد می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز نخیلات تنگستان به ویژه اهرم را تامین کند.

وی افزود: با تلاش و پیگیری مسئولان، اعتبار لازم تامین و پیمانکار و مشاور طرح انتخاب شده و همه چیز برای اجرایی کردن این پروژه مهم آماده است.

استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح ساختمان جدید شهرداری اهرم، گفت: ساختمان قدیم این شهرداری بسیار فرسوده و متعلق به ۴۰ سال قبل بود و ساختمان افتتاح شده با مساحت یکهزار و ۳۵۰ متر در ۳ طبقه با جانمایی و معماری بسیار خوب ساخته شده است.

وی افزود: در ادامه این برنامه‌ها، مخزن پنج هزار متر مکعبی دلوار افتتاح شد تا بتواند آب پایداری را برای مردم دلوار و روستاهای ساحلی تامین کند.

محمدی‌زاده با اشاره به بازدید ۲ ماه گذشته خود از این طرح، بیان کرد: تصور نمی‌شد این طرح در هفته دولت بهره‌برداری شود که با تلاش مضاعف آبفای استان بوشهر کاری که ممکن بود در ۶ ماه انجام شود، در ۲ ماه تکمیل شد.

استاندار بوشهر گفت: در ادامه برنامه‌های امروز در تنگستان  یک مرکز تکثیر میگوی یکهزار تنی و ۲ مجموعه پرورش ماهی در قفس ۵۰۰ تنی افتتاح شد ک ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان را به ۷ هزار و ۵۰۰ تن رساند.

وی گفت: عصر امروز برنامه‌های هفته دولت در شهرستان دشتی ادامه خواهد یافت.

نظر شما