شناسهٔ خبر: 55813342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: استانداری بوشهر | لینک خبر

ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس استان بوشهر ۱۵۰ درصد افزایش یافت

استاندار بوشهر گفت: ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر در شروع دولت سیزدهم سه هزار تن بوده که امروز با افتتاح یک پروژه به هفت هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

صاحب‌خبر -
استاندار بوشهر گفت: ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر در شروع دولت سیزدهم سه هزار تن بوده که امروز با افتتاح یک پروژه به هفت هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در حاشیه افتتاح پروژه‌های هفته دولت در شهرستان تنگستان اظهار داشت: در دومین روز هفته دولت در شهرستان‌های تنگستان و دشتی پروژه‌های مهمی افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع ۱۱۳ طرح بزرگ و کوچک با سرمایه‌گذاری هزار و ۸۵ میلیارد تومان در شهرستان تنگستان به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید و یا اینکه عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

استاندار بوشهر بیان کرد: امروز چند طرح شاخص شامل آغاز عملیات اجرایی هزار واحد مسکن روستایی، افتتاح مجتمع بزرگ پرورش شترمرغ، آغاز عملیات اجرایی سد باهوش، افتتاح ساختمان اداری شهرداری اهرم و افتتاح مخزن پنج هزار مترمکعبی در دلوار را داشتیم.

وی با اشاره به افتتاح یک مزرعه بزرگ پرورش شترمرغ در چاه‌پیر بیان کرد: طبیعت شهرستان تنگستان فرصت مناسبی را برای اجرای طرح پرورش شتر مرغ فراهم ساخته است.

محمدی‌زاده با اشاره به آغاز عملیات سد باهوش در تنگستان تصریح کرد: این سد از سدهای مهم استان است که بخش مهمی از آب مورد نیاز نخیلات تنگستان را تأمین می‌کند. تلاش جدی برای تأمین منابع شروع پروژه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همه مقدمات برای ساخت سد اهرم فراهم شده است، افزود: از چند روز پیش پیمانکار پروژه عملیات اجرایی را آغاز کرده و این کار با جدیت ادامه دارد.

استاندار بوشهر از افتتاح ساختمان اداری شهرداری اهرم خبر داد و بیان کرد: ساختمان قدیم شهرداری اهرم بیش از ۴۰ سال قدمت داشت که فضای کمی داشت و اکنون یک ساختمان سه طبقه با زیربنای مناسب افتتاح شد.

وی با اشاره به افتتاح مخزن پنج هزار مترمکعبی در دلوار گفت: با تلاش مضاعفی که در آبفای استان صورت گرفت شاهد تکمیل یک پروژه در کمترین زمان هستیم و این مخزن امروز به بهره‌برداری رسید.

محمدی‌زاده از افتتاح دو طرح آبزی‌پروری در روستاهای تنگستان خبر داد و افزود: دو پروژه مهم آبزی پروری شامل پرورش ماهی در قفس و مرکز تکثیر بچه میگو امروز آغاز می‌شود.

استاندار بوشهز پرورش ماهی در قفس را یک ظرفیت بسیار مهم برای استان بوشهر دانست و اضافه کرد: ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر در شروع دولت سیزدهم سه هزار تن بوده که امروز به هفت هزار تن رسیده و تا بعد از ظهر با افتتاح یک پروژه به هفت هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید که هدف‌گذاری ما برای ۶۰ هزار تن است.

انتهای پیام/

نظر شما