شناسهٔ خبر: 55810864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری 13 جشنواره با موضوعات مختلف به منظور ترویج ارزش‌های دینی در ایلام

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: طی یک سال گذشته با برگزاری بیش از ۱۳ جشنواره با موضوعات مختلف در مرکز استان و شهرستان های تابعه تلاش کرده است در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج ارزش های دینی گام بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام گفت: تحقق اهداف و برنامه های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، جلب مشارکت مردم در برنامه های دولت، ترویج ارزش های اسلامی و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، نیازمند ایجاد مراکز فرهنگی و تهیه امکانات لازم جهت تشویق اقشار مختلف مردم به انجام فعالیت‌های فرهنگی است. 

وی افزود: جشنواره های فرهنگی همواره فرصتی برای ترویج ارزش های اخلاقی جامعه از طریق هنر، آشنایی مردم با هنرمندان و تشویق نسل جوان جهت انجام فعالیت‌های هنری و فرهنگی بوده است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیان کرد: این اداره کل طی یک سال گذشته با برگزاری بیش از ۱۳ جشنواره با موضوعات مختلف در مرکز استان و شهرستان های تابعه تلاش کرده است در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج ارزش های دینی گام بردارد. 

هوشمند تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کند زمینه ایجاد مراکز فرهنگی متعدد در تمام شهرستان ها فراهم شود، فعالیت های انجام گرفته در این خصوص طی یکسال گذشته تجهیز و افتتاح سالن اجتماعات زنده یاد علی شاه خان حیدری زادی در شهرستان چرداول، تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی سیمره در شهرستان دره شهر و تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی زنده یاد بهمن نظری در شهرستان چرداول بوده است. 

وی ادامه داد: معرفی هنرمندان به جامعه و اطلاع مردم از تولیدات فرهنگی و هنری نیازمند اطلاع رسانی و ایجاد زمینه بازدید مردم از تولیدات فرهنگی است و در تمام کشورهای دنیا تلاش می شود با برگزاری نمایشگاه امکان بازدید و آشنایی مردم با تولیدات فرهنگی فراهم شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به منظور آشنایی مردم با تولیدات هنرمندان استان در زمینه های نقاشی، خوشنویسی، طراحی هنری، مد و لباس و ... بیش از ۱۴ نمایشگاه را در این راستا برگزار کرده است. 

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری جشن انقلاب اسلامی در تمام شهرستان ها به مناسبت دهه فجر، صنعت چاپ، جشنواره موسیقی محلی تک نوازی در دره شهر، جشنواره تئاتر شرهانی از مهم ترین جشنواره های برگزار شده در سطح استان است. 

هوشمند گفت: نقش محوری فرهنگ در توسعه همه جانبه کشورها همواره به عنوان نقطه مشترک تمام نظریات اندیشمندان در بحث توسعه مطرح بوده و بدون توجه به مقوله فرهنگ رسیدن به توسعه امری محال خواهد بود. 

وی به برنامه ها در مناسبات ملی و مذهبی اشاره کرد وگفت: از جمله این برنامه ها برگزاری کنگره ملی عقیق و ارغوان، آیین رونمایی از مجموعه سه جلدی شاهنامه کردی ایلامی و یادواره شهدای حماسه کوشک است.

انتهای پیام 

نظر شما