شناسهٔ خبر: 55774788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چرا عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت شرق استان کرمان با مشکل روبه‌رو شد؟

شایعه گرانی بنزین، افزایش بیش از حد تقاضا، کمبود سوخت و تعطیلی چند جایگاه در روزهای گذشته، مردم شرق استان کرمان را برای تامین بنزین با مشکل روبه‌رو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، شایعات مربوط به گرانی بنزین در شرق استان کرمان و تعطیلی چند جایگاه سوخت به علت کمبود بنزین به مشکلات عرضه بنزین در این منطقه دامن زد تا جایی که در روزهای گذشته شاهد صف‌های طولانی جلوی برخی از جایگاه‌ها بودیم به طوری که برخی جایگاه‌های عرضه سوخت در شهرستان‌های شرقی حتی با کمبود سوخت روبه‌رو شده و مردم برای تامین بنزین با مشکل مواجه شدند.

محمد برزنگ، فرماندار بم ‌با بیان اینکه یک شایعه فاقد استناد در شرق استان کرمان در روزهای گذشته باعث افزایش مراجعه به جایگاه‌های سوخت شد، اظهار داشت: افزایش مصرف بنزین در برخی جایگاه‌ها و اتمام سهمیه آن‌ها پیش از مدت زمان معمول موجب شد در برخی جایگاه‌ها صف‌های طولانی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تلاش شد تا با بارگیری و تزریق به‌لحظه بنزین، مشکل در این منطقه برطرف شود و شرایط به حالت عادی بازگردد، تصریح کرد: در پی شایعه‌ای مبنی بر افزایش قیمت شاهد افزایش تقاضای بنزین در این منطقه بودیم تا جایی که حجم زیاد خودروها در جایگاه‌های سوخت باعث کمبود بنزین شد.

فرماندار بم با اشاره به اینکه برخی دیگر از نقاط استان کرمان نیز تحت تاثیر این شایعه قرار گرفتند، گفت: با بارگیری و تزریق به‌لحظه بنزین، مشکل در این منطقه برطرف شد و روال به حالت عادی بازگشته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان نیز در ارتباط با این مشکل، اظهار داشت: مشکل در توقف عرضه سوخت در چند جایگاه بوده که به علت افزایش مصرف در آن‌ها حادث شده و پس از گزارش مسئولان محلی با فوریت، برنامه‌ریزی و بارگیری انجام شده است.

سید باقر نورالدینی با بیان اینکه مشکلی در تامین و انتقال سوخت در استان وجود ندارد، گفت: به دلیل افزایش بیش از معمول مراجعان به برخی از جایگاه‌های سوخت و افزایش تقاضا در شرق و برخی مناطق جنوب استان مشکلاتی در عرضه سوخت ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تقاضا باعث شد تا سوخت تعدادی از جایگاه‌ها زودتر از زمان معمول تمام شود، بیان کرد: تامین سوخت این جایگاه‌ها در اولویت قرار گرفت و با تزریق سهمیه بیش از معمول برای این مناطق، به تقاضای ایجاد شده، پاسخ داده شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به وجود حدود 34 جایگاه در شرق استان کرمان، گفت: در این مدت تنها چهار یا پنج مورد از جایگاه‌های شرق استان دچار مشکل شده بودند که بارگیری و عرضه بنزین برای آن‌ها انجام شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌‌های نفتی بم نیز گفت: از دیروز توزیع 210 هزار لیتر فرآورده بنزین در جایگاه‌های سوخت بم آغاز شده است و این کار ادامه دارد.

انتهای پیام/511/ح

برچسب‌ها:

نظر شما