شناسهٔ خبر: 55773574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست آتش نشانی آران و بیدگل تشریح کرد:

جزئیاتی از حریق گسترده در شهرک صنعتی آران و بیدگل/ از حضور ۱۶ خودرو اطفایی تا ۸ ساعت تلاش برای مهار آتش

سرپرست آتش نشانی شهرستان آران و بیدگل از تلاش ۸ ساعته آتش نشانان برای اطفا و لکه گیری حریق در آتش سوزی شب گذشته یک شرکت بافندگی در شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

احمد دهقانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: ساعت ۱۹ و ۵۳ دقیقه شامگاه دوشنبه ۳۱ شهریور حریق در یک شرکت بافندگی در شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی آران و بیدگل به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آران و بیدگل اعلام شد.

 

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی آران و بیدگل افزود: بلافاصله بعد از اعلام این حریق، نیروهای آتش نشان آران و بیدگل برای اطفای حریق در کمترین زمان ممکن در محل حضور یافتند و با آتش گسترده در سه سوله شامل انبار فرش، انبار رنگ، سوله دستگاه های بافندگی با دو دستگاه بافندگی در این شرکت مواجه شدند.

 

دهقانی ادامه داد: به محض اعلام حریق جمعا ۱۶ دستگاه خودرو اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند و با توجه به حجم آتش، هماهنگ های لازم جهت کمک با همکاران در شهرهای اطراف هم صورت گرفت که ۵ خوردو از ایستگاه ۱ و ۲ آران و بیدگل، ۴ دستگاه خودرو از آتش نشانی کاشان، یک دستگاه خودرو از شرکت سایپا، یک دستگاه خودرو از شهرک امیرکبیر، یک دستگاه خودرو از ابوزیدآباد، یک دستگاه خودرو از ایستگاه نوش آباد و دو دستگاه خودرو از پادگان شهید کبریایی ارتش و یک دستگاه خودرو از ایستگاه مجتمع فولاد کویر به محل اعزام شدند و ۴ دستگاه خودرو آب رسان از سوی خدمات موتوری شهرداری آران و بیدگل و شهرداری کاشان و سازمان آب هم به کمک آتش نشانان آمد.

 

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی آران و بیدگل ادامه داد:  تلاش برای اطفای حریق ۸ ساعت به طول انجامد و نیروهای آتش نشانی و خودروهای اطفای حریق تا ساعت ۳ بامداد امروز در حال اطفا و لکه گیری آتش بودند.

 

دهقانی ادامه داد: از جمله دلایل گسترش حریق این بود که متاسفانه به دلیل اینکه قسمت اداری و نمایشگاه شرکت در انتهای شرکت واقع شده بود و انبار و دستگاه ها در ابتدای کارخانه بود دیر متوجه حریق شدند. از لحظه شروع حریق تا اطلاع به آتش نشانی حدود نیم ساعت گذشته بود و همین امر باعث رشد و گسترش حریق شد.

وی افزود: با توجه به اینکه وزش باد به طرف مخالف بود، کارخانه های اطراف زودتر از کارگران و عوامل خود کارخانه متوجه آتش سوزی شدند و از سوی دیگر با باز کردن درب و ورود اکسیژن به محوطه، حریق شدت بیشتری گرفت و کار برای اطفای آن سخت تر شد.

 

سرپرست آتش نشانی آران و بیدگل با تکذیب استفاده از لودر و بلدوزر برای جلوگیری از گسترش حریق گفت: این موضوع صحت ندارد و لودر فقط مسیر عبور کامیون ها و کوچه تردد شرکت که منتهی به انتهای کارخانه می شد را پاکسازی کرد تا دسترسی بهتر آتش نشانان به حریق صورت گیرد. 

 

دهقانی ادامه داد: علیرغم اینکه تا ساعت ۳ بامداد حریق مهار و بخش زیادی از لکه گیری انجام شد، بخشی از لکه گیری عملا به دلیل سقوط آوار امکان پذیر نیست ونیاز به امکانات و تجهیزاتی در این خصوص هست به همین دلیل دو دستگاه اطفای حریق همچنان در محل حضور دارند و در حالت آماده باش قرار دارند.

 

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی آران و بیدگل بیان داشت: با توجه به حجم و گسترش حریق، آتش کل شرکت را فراگرفته بود و عملا برای این مجموعه هیچ کاری نمی توانستیم انجام دهیم و عملیات ما تدافعی بود؛ به محض رسیدن نیروهای آتش نشانی سوله های اطراف را سرد و تخلیه کردیم و خوشبختانه علیرغم حجم زیاد رنگ و دستگاه های شرکت های اطراف، هیچ خسارتی به هیچ شرکتی وارد نشد.

 

دهقانی در خصوص علت این حادثه گفت: علت حریق از سوی کارشناسان در دست بررسی است و احتمال زیاد نقص فنی در سیستم برق علت اولیه آتش‌سوزی است.

 

وی در پایان از تلاش همه عوامل آتش نشانی و ایستگاه های منطقه که در مهار آتش کمک کردند، سازمان خدمات موتوری شهرداری آران وبیدگل و شهرداری کاشان و سازمان آب تقدیر کرد.

 

خبرنگار: روح اله باقری

پایان پیام/513

نظر شما