شناسهٔ خبر: 55770963 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

کارمندان دولت و بازنشستگان منتظر افزایش حقوق در ماه جاری نباشند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان به شهریور نمی‌رسد اما تصمیم گیری درباره آن نهایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود میرکاظمی با اشاره به اینکه دولت با وضعیت زیر صفر تحویل گرفته شد، گفت: افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگری و کشوری هنوز قطعی نشده و به شهریور نمی‌رسد اما این ماه تصمیم گیری نهایی و در صورت مشخص بودن منابع، اجرا خواهد شد.

وی افزود: با افزایش بیش از ۱۰ درصد حقوق مخالفت شد. زیرا نباید پایه پولی افزایش پیدا می‌کرد اما با اتفاقاتی که در افزایش نرخ‌های جهانی و نهایتا رشد قیمت‌ها افتاد باید مابه‌تفاوت پرداخت شود. بر این اساس افزایش حقوق شاغلان و بازنشسته‌ها در حال بررسی است و باید در وهله نخست منابع موثقی برای این اضافه پرداخت‌ها داشت.

میرکاظمی در پاسخ به اینکه منابع مالی افزایش حقوق‌ها از کجا تامین خواهد شد و ساز و کار آن چگونه است توضیح داد: در ۴۰ سال گذشته، روند معیوبی در افزایش حقوق و دستمزد وجود داشت و سبب رشد پایه پولی و تورم و ایجاد کسری بودجه می‌شد. بنابراین این رویه معیوب باید در جایی متوقف شده و حال نیز باید تحمل کرد تا اصلاح شود.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما