شناسهٔ خبر: 55759920 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

اخبار رتبه بندی معلمان/نامه نگاری دو رئیس کمیسیون مجلس در دفاع از فرهنگیان طرح مهرآفرین

حاجی بابایی نماینده همدان و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با رئیس جمهور در مورد حل مشکل رتبه بندی معلمان طرح مهر آفرین نامه نگاری کرد. همچنین منادی رئیس کمیسیون آموزش در این باره با رئیس مجلس مکاتبه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس اخبار رتبه بندی معلمان حدود ۸۰ هزار معلم طرح مهر آفرین در آموزش و پرورش فعالیت می کنند که مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش مشمول رتبه بندی فرهنگیان نمی شوند و مشمول شدن آنها منوط به قبولی در آزمون شده است. این ماجرا اعتراض این فرهنگیان را در پی داشته است. در این میان نمایندگان مجلس بارها اعلام کرده اند که معلمان طرح مهر آفرین مشمول رتبه بندی هستند.مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مطلبی در صفحه شخصی توئیترش نوشته است:«هر معلمی که دارای حکم رسمی بوده، مشمول رتبه بندی گردیده است و لازم است موانع معلمان جدید الورود، خصوصا مهرآفرینی‌ها نیز سریعا برطرف شده و مشمول قانون شوند. کمیسیون آموزش مجلس با اولویت بالا پیگیر این موضوع و نیز رفع نواقص آئین نامه اجرایی است.»

نامه نگاری نمایندگان مجلس برای رتبه بندی معلمان طرح مهر آفرین

از سوی دیگر منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس در نامه ای به رئیس مجلس و تاکید بر مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین این اقدام غیر قانونی دانسته و اعلام کرده که  لازم‌ است هیات تطبیق قوانین به این موضوع ورود کند.

متن نامه به شرح ذیل است؛

جناب آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراما ضمن تشکر و قدردانی از جنابعالی به خاطر عنایتی که به قانون نظام رتبه بندی معلمان و لزوم تدوین آیین نامه اجرایی صحیح آن را دارید، به استحضار می رساند:

علیرغم اینکه در اعلام نظر قطعی هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مورخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ جنابعالی به صراحت تاکید فرموده بودید که «نیروهای فاقد کد شناسه استخدام» نیز شامل تعریف معلم بوده و لازم است در تصویب نامه مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ اصلاح لازم صورت پذیرد تا به دلیل تضییق دامنه شمول قانون، مغایر جزء (۱) ماده (۲) قانون نظام رتبه بندی نگردد. متاسفانه در مصوبه مورخ ۹ مرداد ۱۴۰۱ هیات وزیران درخصوص اصلاح آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان، علی رغم حذف آن عبارت، جمله «اجرای رتبه بندی منوط به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود» اضافه شده که به استناد آن بیش از ۸۰ هزار معلم که سالیان زیادی در قالب نیروهای مهرآفرین و قراردادی وظیفه خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را به عهده داشته اند و از حیث دریافت حقوق و مزایا و حکم کارگزینی تفاوتی با نیروهای رسمی ندارند، از دامنه شمول قانون خارج نموده استت.

حضرتعالی مستحضرید که اینجانب به عنوان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری از بدو درخواست و پیگیری تقدیم لایحه رتبه بندی توسط دولت وقت تاکنون لحظه به لحظه پیگیر امر خطیر و تحول ساز قانون نظام رتبه بندی معلمان بوده و هستم و در همه مراحل بررسی، تدوین، تنظیم و تصویب این قانون، چه در صحن کمیسیون و چه در صحن مجلس شورای اسلامی و چه در بررسی در شورای محترم نگهبان، حضور جدی داشته و اقرار و تاکید می نمایم که قانونگذار هرگز چنین تلقی از تعریف معلم در این قانون نداشته است.

در قانون معلم به کسی اطلاق می شود که در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی، وظیفه خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده دارد، فلذا هرگونه تضییق در دامنه شمول معلمان، مغایر هدف قانونگذار تلقی می شود.

خواهشمند است دستور بفرمایید تا در هیات محترم بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین موضوع فوق الذکر مدنظر قرار گرفته تا در تدوین آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان، مغایرت از قانون صورت نپذیرد.

علیرضا منادی سفیدان

 

رتبه بندی معلمان

امروز هم حاجی بابایی نماینده همدان و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با رئیس جمهور در مورد حل مشکل رتبه بندی معلمان طرح مهر آفرین نامه نگاری کرد.

در متن نامه حاجی بابایی آمده است:

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران با سلام و تحیات
به استحضار می رساند براساس آئين نامه اجرائی قانون رتبه بندی معلمان، نیروهای فاقد کد شناسه استخدام ال شمول مزایای این قانون خارج شده و علیرغم اصلاح این مصوبه در منبت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، مجددا با درج عبارت اجرای رتبه بندی منوط به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد شد کماکان این قشر زحمتکش از این مزایا بی نصیب ماندهند در حالیکه تأخیر در اختصاص کد شناسه با وجود همه شرایط لازم، دلیل محرومیت این عزیزان از حق ملم و قانونی خود ثبت
لازم به ذکر است که نیروهای مطرح مهر آفرین سالیان طولانی بصورت پیمانی وظیفه خطیر آموزش و تربیت پیش زیادی از دانش آموزان این کشور را بر عهده داشته و حقوق و مزایای آنها نیز مشابه نیروهای رسمی است
خواهشمند است با عنایت به مراتب مذکور و سیاستهای عدالت محور دولت مردمی و حمایت همیشگی شما از معلمان عزیز و نیز تصویب منابع لازم در قانون بودجه سال 1401 کل کشور جهت اجرای این قانون دستور فرمائید ضمن تسریع در فرآیند تبدیل وضعیت و استخدام آنها تا زمان تعیین تکلیف و تبدیل وضبث استخدامی قانون شامل حال این افراد شده تا مشابه سایر معلمان از مزایای این قانون بهره مند شوند.

 

نظر شما