شناسهٔ خبر: 55732688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۰۵۶ میلیارد تومان به حساب گندم‌کاران لرستان واریز شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان از خریداری ۲۶۶ هزار تن گندم از کشاورزان این استان تاکنون خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۵۶ میلیارد تومان خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان لرستان واریز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الله بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم لرستان با وجود کم‌بارشی و خشکسالی 119 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است، اظهار داشت: 3 هزار و 56 میلیارد تومان خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان این استان واریز شد.

وی با بیان اینکه حدود 300 هزار تن گندم سالیانه در لرستان توسط مردم مصرف می‌شود، افزود: 266 هزار تن گندم تاکنون از کشاورزان خریداری شده و 1787 میلیارد تومان نیز به حساب کشاورزان واریز و مابقی مطالبات آنها نیزطی روزهای آتی پرداخت می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با تأکید به اینکه در برخی شهرستان‌های این استان هنوز خرید تضمینی گندم ادامه دارد، عنوان کرد: مراکز و کمیسیون‌های خرید در شهرستان‌ها تا اول مهرماه فعال است و تلاش می‌کنیم مطالبات معوق گندم‌کاران هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

وی با اشاره به وجود  1965 نانوایی مشمول دریافت کارت‌خوان در لرستان بیان کرد: 1700 واحد از این تعداد به کارت‌خوان هوشمند مجهز شده و مابقی نیز در حال نصب است.

بیرانوند با بیان اینکه دستگاه‌های کارتخوان پس از نصب ملاک بررسی عملکرد واحدهای خبازی است، گفت: اطلاعات عملکرد نانوایی‌ها نیز از طریق همین دستگاه‌ها قابل بررسی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان تصریح کرد: با نصب سیستم هوشمند جدید در نانوایی‌ها اطلاعات دقیق ساعت کار، میزان فروش و هرگونه گران‌فروشی و‌ کم ‌فروشی در داشبورد مدیریتی  که طراحی شده قابل رصد است.

بیرانوند با اشاره به اتصال اطلاعات کسب‌شده از نحوه عملکرد نانوایی‌ها به سامانه پیامکی اظهار داشت: در صورت وقوع تخلف از طریق پیامک به واحد خبازی ابلاغ شده و ضمن تشکیل پرونده مالک واحد مربوط به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

وی با اشاره به پایش میدانی میزان مصرف نان و آرد واحدهای خبازی، افزود: با اجرای کامل سیستم هوشمند جدید از سیستم  سنتی و‌ ناکارآمد گذشته خارج و به سیستم هوشمند جدید متصل می‌شویم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به طرح آزادسازی یارانه آرد نانوایی‌ها عنوان کرد: هر نانوایی به میزان فروشی که دارد دولت 15 درصد کمک‌هزینه یارانه به مالک آن پرداخت می‌کند تا بتواند قیمت نان را ثابت نگه دارد که این طرح در مرحله اول اجرا قرار دارد، اما باید آرد و نان را به شکلی ساماندهی کنیم که زمینه برای نظارت هوشمند فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به انجام 19 هزار و 880 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان جهاد کشاورزی از واحدهای خبازی، بیان کرد: 1506 پرونده تاکنون تخلف تشکیل و به تعزیرات ارجاع شده است.

بیرانوند با اشاره به اینکه 9 هزار و 381 تن برنج و شکر از ابتدای امسال تاکنون تأمین و در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار داده شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 20 هزار تن کالای اساسی موردنیاز لرستان تأمین شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به طرح آزادسازی یارانه آرد نانوایی‌ها تصریح کرد: قیمت نان همان قیمت سال قبل است و علی‌رغم اینکه هزینه‌هایی به نانوایی‌ها تحمیل شده‌است، اما کمک‌هزینه‌هایی در قالب یارانه برای ثبات قیمت نان به نانوایی‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما