شناسهٔ خبر: 55728041 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ربات نظامی روسیه، شما را از شدت خنده منفجر می‌کند + ویدیو

صاحب‌خبر -

در ویدیویی که توسط خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه منتشر شد، یک ربات نظامی روسیه که روی چهار پا حرکت می‌کند و یک راکت انداز ضد تانک را بر دوش دارد دیده می‌شود که خنده‌دار به نظر می‌رسد.

یک سگ رباتیک با یک راکت انداز ضد تانک که به پشتش بسته شده در نمایشگاه سالانه تسلیحات بین المللی ارتش روسیه 2022 در هفته گذشته به نمایش گذاشته شد. ویدیوی این ربات نظامی روسیه به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های زیادی را در پی داشت و خیلی‌ها آن را یک ربات خنده‌دار دانستند. به گفته رسانه‌ها، این سگ رباتیک روسی در بازارهای آنلاین چین فروخته می‌شود و با این که گفته می‌شود یک ربات آینده‌نگرانه است، اما ظاهر آن شما را از شدت خنده منفجر می‌کند.

در ویدیویی که توسط خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه منتشر شده، این ربات چهارپا که M-81 Complex نام دارد، در حال راه رفتن، دراز کشیدن و چرخش نشان داده می‌شود. در ادامه می‌توانید این ویدیو را مشاهده کنید.

ویدیوی ربات نظامی روسیه را تماشا کنید

همانطور که مسکو تایمز گزارش داده، خالق روسی این سگ رباتیک یک شرکت فنی کوچک به نام Machine Intellect است که به ظرفیت آن برای حمل و شلیک سلاح می‌بالد. یکی از نمایندگان این شرکت کوچک روسی به خبرگزاری ریانووستی گفت انتخاب هدف، گشت‌زنی و امنیت از کاربردهای نظامی ربات M-81 محسوب می‌شوند. از جمله وظایف غیر نظامی این ربات نیز می‌توان به حمل دارو، نگاه کردن به اطراف و عبور از آوار در منطقه بروز فاجعه اشاره کرد.

این سگ رباتیک به همراه نارنجک‌انداز خود به خبرنگار اسپوتنیک در انجمن نظامی ارتش 2022 نشان داده شده و گفته شده ربات M-81 قادر به تیراندازی دقیق و همچنین حمل سلاح خواهد بود. این سگ رباتیک همچنین می‌تواند اهداف را تعیین کند و ماموریت‌های گشت‌زنی را انجام دهد.

ربات M-81 مجهز به راکت انداز ضد تانک RPG-26 که وزن آن در هنگام مجهز بودن تا 3 کیلوگرم می‌رسد، دارای سیستم هدف گیری اپتیکال است و مهارت‌های خود را در نمایشگاه مذکور به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه، ربات نظامی روسیه با پارچه مشکی پوشانده شده بود و فقط چشم‌ها یا حسگرهای نوری آن دیده می‌شد؛ این موضوع ظاهر عجیب و خنده‌داری را به سگ رباتیک جدید روس‌ها داده و این ظاهر خنده‌دار و البته نوع حرکات آن، واکنش‌های جالبی را در فضای مجازی به دنبال داشت.

تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید یکی از واکنش‌های خنده‌داری است که نسبت به این ربات روسی منتشر شده است. در این عکس می‌بینیم که پوشش پارچه‌ای ربات مذکور به وسیله فتوشاپ به یک گرم‌کن سه خط آدیداس تبدیل شده و یک سیگار نیز روی لب آن گذاشته شده تا ظاهری شبیه به ارازل و اوباش روسیه پیدا کند. همچنین یک ماشین لباسشویی نیز به جای راکت‌انداز روی دوش ربات قرار گرفته که به خبر سرقت سربازان روسی از خانه اوکراینی‌ها کنایه می‌زند.

ربات نظامی روسیه ربات نظامی روسیه

شاسی کلی ربات و شکل و محل قرارگیری حسگرهای اپتیکال آن از نظر بصری شبیه به Go1 است. این ربات توسط یک استارتاپ چینی به نام Unitree Robotics ساخته شده بود. قیمت Go1 در وبسایت Unitree Robotics معادل 2700 دلار اعلام شده، اما در بزرگترین خرده فروشی آنلاین در چین یعنی در علی اکسپرس با قیمت 420 دلار فروخته می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما