شناسهٔ خبر: 55724860 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آخرین جزئیات فرایند رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش به تشریح جزئیات فرایند رتبه‌بندی معلمان پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در برنامه صف اول شبکه خبر درباره رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: بحث رتبه‌بندی در شرایطی که دولت سیزدهم تحویل گرفته شد، به دلیل تنگناهای مالی امکانش نبود و امروز هم اعلام کردم که اگر ما بودیم به دلیل این تنگناهای مالی شاید لایحه را باز می‌گرداندیم اما چون شعار رئیس‌جمهور بود و همت ایشان هم بر این بود و در واقع آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده بود، این کار را انجام داد و نشان داد که دولت از آموزش و پرورش حمایت جدی دارد.

وی ادامه داد: هدف از رتبه‌بندی در لایحه، قانون و آیین‌نامه، ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت است که در ماده یک آنها آمده است؛ دومین نکته ارتقای صلاحیت معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت بوده و اصلاح نظام پرداخت نیز به طور طبیعی به دنبال آن هست.

نوری افزود: مطمئن هستیم که جامعه فرهنگیان و دانشگاه‌های فرهنگیان دست به دست هم خواهند داد تا این سه هدف حتما محقق شود و مهم‌ترین کاری است که در رتبه‌بندی فرد اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه ضریب همبستگی سواد معلمان نسبت به خیلی دستگاه‌ها بالاتر بوده است، اضافه کرد: معلمان در بحث‌های اجتماعی بیشتر از سایر افراد به عنوان کنشگر فعال هستند و مقبولیت آنها هم در تحقیقات اسفند ۱۴۰۰، بالاتر است.

* از همکارانم عذرخواهی می‌کنم

وزیر آموزش و پرورش به فرایند رتبه‌بندی در سامانه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: پس از اینکه معلمان مدارک را بارگذاری کردند، ارزیابان حرفه‌ای، نمرات آنها را خواهند داد و برای هیأت‌های ممیزی می‌رود؛ هیأت‌های ممیزی تعیین می‌کنند که رتبه فرد چیست و از آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، استاد معلم از ۴۵ درصد تا ۹۰ درصد سه‌گانه حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل را خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه اگر معلمان اعتراضی داشته باشند در سامانه‌ امکان درج اعتراض وجود دارد، گفت: اینجا جا دارد که از همکارانم عذرخواهی کنم؛ یک زمانی رئیس مرکز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش بودم و آن زمان سامانه‌های خوبی داشتیم و بعدها آمدند که این سامانه‌ها را بهتر کنند؛ آن سامانه‌ها را برداشتند و نتوانستند سامانه‌های بهتری را جایگزین کنند.

نوری اضافه کرد: اطلاعات سامانه‌های فعلی به‌گونه‌ای نیست که به سایر سامانه‌ها متصل شود زیرا خلأهای زیادی دارد و مجبور شدیم اعلام کنیم تا کل اطلاعات را همکاران مان وارد کنند تا برای همیشه داشته باشیم.

نظر شما