شناسهٔ خبر: 55711345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تفاوت بیماری آبله مرغان و آبله میمونی در چیست؟+فیلم

بیماری آبله میمونی ناشی از ویروس‌های پاکسویرید است در حالی که منشاء آبله مرغان از ویروس‌های تبخال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص تفاوت آبله مرغان با آبله میمونی اظهار کرد: بیماری آبله میمونی ناشی از ویروس‌های پاکسویرید است در حالی که منشاء آبله مرغان از ویروس‌های تبخال است.
تفاوت بیماری آبله مرغان و آبله میمونی در چیست؟
دکتر سید محمد علوی افزود: از نظر اپیدمیولوژی نیز آبله مرغان سریع انتشار می‌یابد و به شدت واگیردار است به گونه‌ای که بیش از ۸۵ درصد موارد تماس، در صورت ایمن نبودن به آن مبتلا می‌شوند.

وی بیان کرد: این در حالی است که سرعت انتقال آبله میمونی کمتر است و بیشتر از طریق تماس نزدیک پوستی منتقل می‌شود. افراد بدون علامت و افرادی که در دوره کمون بیماری هستند نیز بیماری آبله میمونی را به دیگران منتقل نمی‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: باید توجه شود که بیماری آبله میمونی به صورت دو مرحله‌ای ظاهر می‌شود؛ در مرحله نخست علائمی مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا از جمله تب، عضله درد، خستگی، سردرد و کوفتگی بروز پیدا می‌کنند؛ علامت ویژه ابتلا به آبله میمونی در این مرحله، بزرگ شدن غدد لنفاوی است که این علامت در مبتلایان به آبله مرغان بروز پیدا نمی‌کند.

<div id="video-display-embed-code_8418583"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3547417/8418583?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما