شناسهٔ خبر: 55707502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم تعامل دستگاه‌های اجرایی برای رفع تنش آبی در لرستان

استاندار لرستان گفت:دستگاه‌های اجرایی که دارای تجهیزات آبرسانی هستند به رفع تنش آبی در استان کمک کنند.

صاحب‌خبر -

فرهاد زیویاردر هشتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به تنش آبی ایجاد شده در مناطقی از استان باغات مناطق پایین دست لرستان گفت: در راستای رفع این مشکل به ویژه منطقه پلدختر و انجیرستان‌های منطقه زیودار تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی می گوید: لازم است با توجه به موضوع کم آبی و شرایط پیش آمده، کشاورزان و باغداران نسبت به حل مشکل کم آبی با تعامل، همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار لرستان گفت: متاسفانه با توجه به اینکه در مناطق بالادست استان تعدادی از کشاورزان و زمین داران به موضوع کم آبی و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب کم توجه هستند و با نصب موتور پمپاژ‌های مختلف و برداشت بی رویه موجب شده اند که آب به کشاورزان مناطق پایین دست نرسد.

زیویار می گوید: نسبت به این موضوع دستگاه‌های ذیصلاح برخورد لازم را به عمل آورند و در اسرع وقت این موتور پمپ‌ها با همکاری مراجع انتظامی جمع آوری شده و یا حداقل برق آن‌ها برای مدتی قطع شود.

استاندار لرستان گفت: ما باید به فکر بقیه کشاورزان هم باشیم و نمی‌توان به خاطر اینکه عده‌ای می‌خواهند با شالی کاری از حداکثر منابع آبی استفاده کنند نسبت به مشکل هم استانی‌های خود کم توجه باشیم.

وی می گوید:همه دستگاه‌های اجرایی که امکانات آبرسانی به باغات کشاورزی از جمله ماشین آلات و تانکر‌های حمل آب را دارند مثل شهرداری‌ها و ارتش و سایر دستگاه‌های دیگر به پای کار بیایند و تا جایی که امکان داشته باشد برای امدادرسانی به این بخش‌ها وارد عمل شوند که در این زمینه تاکنون سپاه پاسداران استان و نیروی مقاومت بسیج اعلام آمادگی کرده اند.

نظر شما