شناسهٔ خبر: 55697490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار بندر آستارا؛

ناکافی بودن سرانه آرد آستارا / ساعت پخت نانوایی‌ها یکسان‌سازی شد

رضایی‌پور با بیان‌اینکه سهمیه آرد بندر آستارا ناکافی است، گفت: ساعت پخت نانوایی‌ها در آستارا یکسان‌سازی شد.

صاحب‌خبر -

«عنایت رضایی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا از سازمان غله استان گیلان انتقاد کرد و گفت: سرانه ۹.۸ درصدی توزیع آرد برای آستارا مناسب نیست.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه این آمار مربوط به جمعیت ۹۰ هزار نفری شهرستان در سال ۱۳۹۳ است، افزود: در حال حاضر جمعیت آستارا ۹۶ هزار نفر برآورد می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در اوقات مختلف سال به ویژه ایام تعطیلات و روزهای پایانی هفته روزانه بین ۱۶ تا ۲۴ هزار نفر مسافر در آستارا حضور پیدا می‌کنند، تصریح‌کرد: در اختصاص آرد به بندر آستارا آمار گردشگران که جمعیت شناور شهرستان را تشکیل می‌دهند در نظر گرفته شود.

 

رضایی‌پور، سهمیه آرد بندر آستارا را ناکافی دانست و خاطرنشان‌کرد: اکنون سهمیه آرد آستارا ۲۴ هزار کیسه است که باید حداقل ۶ هزار کیسه دیگر اختصاص باید تا مشکلات حوزه آرد و نان را به حداقل رساند.

 

فرماندار بندر آستارا از افزایش نانوایی‌های آزادپز در این شهرستان خبر داد و افزود: بیش از ۶۰ درخواست مبنی بر راه اندازی نانوایی‌های آزاد پز در بندر آستارا دریافت شده که اولویت با افرادی است که تخصص و تجهیزات لازم در این زمینه را دارا باشند.

 

وی با اشاره به ابطال مجوز ۶ واحد نانوایی متخلف در بندر آستارا، تصریح‌کرد: با ابطال مجوز واحدهای متخلف در حال حاضر ۲۱۵ واحد نانوایی در آستارا وجود دارد که ۱۰ واحد آن از نوع لواش، ۵ واحد نان فانتزی و مابقی مجوز پخت نان بربری دارند.

 

رضایی‌پور از طرح یکسان‌سازی ساعت پخت نانوایی‌ها خبر داد و خاطرنشان‌کرد: ساعت کار جدید و همزمان نانوایی‌ها به نانوایی‌ها ابلاغ شده و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به اطلاع مردم رسانده شده است.

پایان پیام/163

نظر شما