شناسهٔ خبر: 55688576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساعت فعالیت نانوایی‌ها در آستارا همسان‌سازی شد

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا از اجرای طرح همسان‌سازی ساعت پخت نان در واحدهای نانوایی این شهرستان از هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه نشست اخیر کارگروه تنظیم بازار آستارا در بحث آرد و نان، مصوبه زیر برای تمام واحدهای نانوایی شهری و روستایی این شهرستان از روز شنبه ۲۹ مرداد تا پایان شهریور ۱۴۰۱ لازم‌الاجرا است.

وی افزود: آغاز توزیع نان در کلیه نانوایی‌های بربری و سنگک شهرهای آستارا و لوندویل صبح‌ها از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه و عصرها از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

فرماندار آستارا بیان کرد: آغاز توزیع نان در کلیه نانوایی‌های لواش نیز صبح‌ها از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه و عصرها از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین آغاز توزیع نان در کلیه نانوایی‌های روستایی صبح‌ها از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه و عصرها از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه برنامه‌ریزی شده است.

رضایی‌پور اظهار کرد: ساعت اتمام فعالیت نانوایی‌ها بر اساس سهمیه تعداد کیسه آرد تعیین شده برای هر واحد است که به ازای هر کیسه یک ساعت محاسبه می‌گردد و برای مثال نانوایی شهری که صبح قرار است ۲ کیسه پخت نماید، باید تابلوی خود را اصلاح نموده و زمان آغاز فروش را از ۶ و ۳۰ دقیقه و ساعت اتمام را ۸ و ۳۰ دقیقه درج نماید.

وی با اشاره به اینکه ساعت اتمام فعالیت نانوایی‌ها تخمینی است، ادامه داد: ممکن است بنابر عللی از جمله کمبود نیروی انسانی و یا کوچک بودن تنور، ساعت‌های اعلامی کمی تغییر داشته باشد که ملاک از نظر دستگاه هوشمند تعداد قرص نان تولیدی است که در آن ثبت می‌شود.

فرماندار آستارا گفت: وظیفه اصلاح تابلو در سه روز آینده بر عهده نانوایان محترم است.

۲۱۵ واحد نانوایی در شهرستان آستارا فعال است که از میان آنها ۱۰ نانوایی در زمینه پخت لواش و پنج واحد در زمینه پخت نان فانتزی فعالیت دارند و سایر واحدها نسبت به پخت بربری اقدام می‌کنند.

شهرستان آستارا با جمعیت بیش از ۹۱ هزار نفر، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما