شناسهٔ خبر: 55687044 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

راهپیمایی فضایی فضانورد روسی برای بازوی رباتیک ISS، با یک نقص فنی خطرناک همراه شد + ویدیو

صاحب‌خبر -

اگرچه سازمان‌های فضایی تمام تلاش خود را برای حفظ جان فضانوردان به کار می‌برند، اما راهپیمایی فضانورد روسی برای بازوی رباتیک ایستگاه فضایی بین‌المللی با یک نقص فنی مهم همراه شده است.

یک فضانورد روسی به تازگی با یک نقص فنی نادر در رابطه با لباس فضایی مواجه شده است. این فضانورد روسی که Oleg Artemyev نام دارد، پس از اطلاع از مشکل مجبور شد به قسمت هوابند ایستگاه فضایی بین‌المللی بازگردد. اگرچه فضانورد روسی توانست خود را به ایستگاه فضایی رسانده و جان سالم به در برد، اما این اتفاق زنگ هشدار را برای دیگر فضانوردان به صدا در آورده است.

نقص فنی در هنگام راهپیمایی فضایی فضانورد روسی

فضانورد روسی نقص فنی فضانورد روسی نقص فنی

مفسران ناسا دلیل این مشکل را نوسانات جزئی در باتری لباس عنوان کردند. البته فضانورد روسی نیز پس از اینکه لباس خود را به برق ایستگاه متصل کرد، ماموریت خود را از سر گرفت.

سخنگوی ناسا، Bob Navias، توضیحاتی را در این رابطه ارائه کرد:

این فضانورد روسی هرگز در خطر نبوده است. نقص فنی اشاره شده نزدیک ساعت ۱۲ ظهر یعنی هنگامی که او همراه همکارش Denis Matveev در حال تجهیز بازوی رباتیک ESA با دوربین‌ها و یک سری تغییرات دیگر بودند، رخ داد.

 

اگرچه سخنگوی ناسا تاکید دارد که مشکل ایجاد شده در طول راهپیمایی فضایی فضانورد روسی جزئی بوده است، اما باعث شد خاطرات تلخ گذشته دوباره زنده شوند. پیشتر نیز لباس فضانورد ایتالیایی، Luca Parmitano، در راهپیمایی فضایی دچار یک نشتی بسیار خطرناک شده بود.

در دومین پرواز عملیاتی، کلاه Parmitano پر از آب شد و نفس کشیدن را دشوار کرد. طبق گزارش ناسا، احتمالا بازگشت آرام او به ایستگاه فضایی بین المللی تنها جان او را نجات داده است. این حادثه باعث شد که آژانس فضایی تمام راهپیمایی‌های فضایی غیراضطراری را تا زمانی که علت این نقص فنی مشخص نشده است، متوقف کند و اقداماتی را برای جلوگیری از بحران‌های آینده انجام دهد.

نقص فنی پیش آمده در راهپیمایی فضایی فضانورد روسی باعث شد که بار دیگر اهمیت ایمنی در اکتشافات فضایی پررنگ شود. در واقع حتی یک مساله جزئی در فضا ممکن است جدی شود و تیم‌های ماموریت نمی‌خواهند هیچ ریسکی را بپذیرند. شما می‌توانید در صورت تمایل ویدیو کامل این راهپیمایی فضایی را از طریق این لینک تماشا کنید.

نظر شما