شناسهٔ خبر: 55676206 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شهردار تهران مطرح کرد؛

پلمب ساختمان‌های ناایمن در دستور کار شهرداری تهران

زاکانی گفت: روز گذشته در جلسه با شهرداران منطقه یکی دیگر از ساختمان‌های ناایمن در تهران پلمب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در یکصد و سیزدهمین مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان اظهار داشت: این عزیزان پرچم ایران را در دست گرفتند و استمرار این تفکر موجب عزت و اقتدار است.

وی گفت: افتخار داریم که ۲۰ شهرداری کلان شهر ایران مجمعی دارند که موضوعات اساسی را در دستور کار قرار می‌دهند.

زاکانی ادامه داد: ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها حضور دارند و بیش از ۸۰ درصد جمعیت در کلان شهر‌ها است و نقش بی بدیل شورا‌ها و شهرداری‌ها در همه عناصر و فعالیت‌ها نشان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۱۱۳ نشت پیرامون راه کشور طی شده و تا امروز ۱۰ کارگروه و ۴۸ کمیته به صورت مستمر برگزار شده است، اظهار کرد: در این جلسات موضوعات را مرور می‌کنیم و موانعی که در مدیریت شهری وجود دارد را برسی می‌کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه اربعین یک رخداد جهانی است گفت: نقش شهرداری‌ها برای ارائه خدمت به مردم برای حضور در اربعین پس از کرونا و استقبال گسترده آن‌ها گسترده است و به دنبال این هستیم تا کاری جدی و اساسی انجام دهیم و در این ثواب بزرگ شریک شویم.

وی درباره خواهرخواندگی تهران و کربلا گفت: طبق قاعده خاصی تهران با سایر شهر‌ها خواهرخواندگی دارد و با استاندار کربلا تفاهم نامه‌ای امضا کردبم تا گروه‌ها مشترک برای رونق و آبادانی کربلا و تهران شکل گیرد.

زاکانی با اشاره به ترافیک تهران گفت: موضوع نمایشگاه از قبل مصوبه‌ای دارد تا نمایشگاه بین‌المللی به شهر آفتاب منتقل شود به واسطه کرونا شهر آفتاب غیر فعال بود، اما امسال حدود ۴۷ نمایشگاه در آن برگزار می‌شود.

شهردار تهران گفت: این گره ترافیکی تا زمانی که نمایشگاه ظرفیت‌های خود را در حوزه پارکینگ و حمل و نقل توسعه ندهد وجود دارد نمایشگاه ساختمان هم این ترافیک را تشدید کرد تا زمانی که حمل و نقل عمومی تقویت نشود و شرایطی به وجود نیاید، ترافیک وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد وسایل نقلیه تهران شخصی است اظهار کرد: امیدواریم به سمتی برویم که علاوه بر دو هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس موجود ۳ هزار و ۳۵۰ اتوبوس و ۱۲ ایستگاه مترو تا عید افتتاح شود.

زاکانی با اشاره به سازه‌های ناپایدار شهری گفت: میراثی را داریم که نقاط مثبت و منفی دارد و یکی از میراث ساختمان‌های سست و گود‌های نا ایمن هستند ما ستاد ایمنی را در شهرداری تهران تشکیل دادیم و ۲ جلسه آن تشکیل شده است و به لطف الهی با شناسایی‌های صورت گرفته ساختمان‌ها شناسایی می‌شوند تا کار دنبال شود.

وی تصریح کرد: روز گذشته جلسه‌ای با شهرداران مناطق برگزار کردیم و یکی از ساختمان‌های نا ایمن روز گذشته پلمپ شد و از دو ماه پیش گود برج میلاد که رها شده بود را با جبران منابع بسیار ایمن سازی کردیم.

شهردار تهران تصریح کرد همچنین یکی از ساختمان‌هایی که در گذشته به دلیل نا ایمن بودن پلمپ شده بود درخواست مجوز طبقه اضافه داشت که با انجام این کار هم مخالفت کردیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما