شناسهٔ خبر: 55675175 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

زاکانی:

تشکیل ستاد ایمنی در شهرداری تهران

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین،  شهردار تهران از تشکیل ستاد ایمنی در شهرداری تهران به منظور شناسایی و ایمن‌سازی سازه‌های ناپایدار خبر داد و گفت که یکی از ساختمان‌های پرخطر تهران پلمب شده است.

علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه مجمع شهرداران کلان شهرها در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره ضرب‌الاجل وزیر کشور به شناسایی سازه های ناپایدار اظهار داشت: همه کلان شهرها و به ویژه تهران میراثی از گذشته دارند که دارای نقاط مثبت و منفی است و مشکلاتی هم دارد.

وی افزود: یکی از این نقاط دارای مشکل، ساختمان‌های سست و گودهای پرخطر هستند که در همه شهرها وجود دارند.  در این خصوص یک ستاد ایمنی در شهرداری تهران تشکیل شده است که از افراد  موثر خارج از شهرداری هم برای حضور در ستاد دعوت شده‌اند.

زاکانی تاکید کرد که تا کنون ۲ جلسه  این ستاد برگزار شده  و کار شناسایی ساختمان های پرخطر دنبال می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: شب گذشته نیز با شهرداران مناطق جلسه داشتیم؛ بخشی از این شناسایی‌ها منجر به اقدامات اولیه شده و دیروز یکی از ساختمان‌های پرخطر تهران پلمب شد.

وی افزود: در مورد گودهای پرخطر نیز ۲ ماه پیش ایمن‌سازی گود برج میلاد که سال‌ها رها شده بود، آغاز کردیم.

زاکانی خاطر نشان کرد: امسال بخش زیادی از این گود، ایمن می‌شود تا شهر از تهدیدهای آن رنج نبرد.

وی افزود: در زمینه ساختمان های ناایمن، ساختمانی در مرکز شهر داشتیم که قبلاً طبقات اضافی آن تخریب شده بود اما باز هم پیگیری می‌کردند که ۲ طبقه بسازند که این موضوع نیز لغو شد. 

به گفته وی، برای شناسایی و ایمن‌سازی سایر ساختمان‌ها هم وارد مذاکره شده و پیگیری می‌کنیم اما این کار، کار یک شبه‌ای نیست. 

شهردار تهران تاکید کرد که ستاد کار جدی را شروع کرده و به زودی شهروندان از مواهب آن بهره مند می‌شوند.

زاکانی درباره برگزاری مجمع شهرداران کلان شهرها اظهار داشت: افتخار میزبانی ۲۰ شهرداری کلان شهر ایران مجمعی دارند که موضوعات اساسی را در دستور کار قرار می‌دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهرها حضور دارند و بیش از ۸۰ درصد جمعیت در کلان شهرها است افزود: حضور این جمعیت در شهرها، نقش بی‌بدیل شوراها و شهرداری‌ها را در همه عناصر و فعالیت‌ها نشان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در یکصد و سیزدهمین نشست مجمع،  ۱۰ کارگروه و ۴۸ کمیته به صورت مستمر برگزار شده است، اظهار داشت: در این جلسات موضوعات را مرور و موانعی که  در مدیریت شهری وجود دارد، بررسی می‌کنیم.

زاکانی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین و کمک شهرداری‌ها در این زمینه تاکید کرد: اربعین یک رخداد جهانی است و  نقش شهرداری‌ها برای ارائه خدمت به مردم برای حضور در اربعین پس از کرونا و استقبال آنها، گسترده است.

شهردار تهران ادامه‌داد: به دنبال این هستیم تا کاری جدی و اساسی انجام دهیم و  در این ثواب بزرگ شریک شویم.

وی درباره اعلام خواهرخواندگی تهران و کربلا و و حضور استاندار کربلا در تهران و بازدید از مترو و سایر بخش های شهر تهران گفت: طبق قاعده خاصی، تهران با سایر شهرها خواهرخواندگی دارد و با استاندار کربلا تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم تا گروه‌های مشترک برای رونق و آبادانی کربلا و تهران شکل گیرد.

نمایشگاه ها باید به شهر آفتاب منتقل شود
شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ترافیک تهران گفت: از قبل مصوبه‌ای وجود دارد تا نمایشگاه بین‌المللی به شهر آفتاب منتقل شود؛ به واسطه کرونا شهر آفتاب غیر فعال بود اما امسال حدود ۴۷ نمایشگاه در آن برگزار می‌شود.

زاکانی افزود: تا زمانی که نمایشگاه تهران، ظرفیت‌های خود را در حوزه پارکینگ و حمل و نقل توسعه ندهد، گره ترافیکی وجود دارد.

وی ادامه داد: نمایشگاه ساختمان هم این ترافیک را تشدید کرد و تا زمانی که حمل و نقل عمومی تقویت نشود، ترافیک وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد که بیش از ۷۵ درصد وسایل نقلیه تهران، شخصی است و امیدواریم به سمتی برویم که علاوه بر ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس موجود، سه هزار و ۳۵۰ اتوبوس و ۱۲ ایستگاه مترو تا عید افتتاح شود.

انتهای پیام/


 

برچسب‌ها:

نظر شما