شناسهٔ خبر: 55675456 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عباس در توضیح اظهاراتش در آلمان:

منظورم انکار هولوکاست نبود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در توضیح اظهاراتش در کنفرانس مطبوعاتی با صدراعظم آلمان که خشم وی را برانگیخت، "هولوکاست" را شنیع‌ترین جنایتی توصیف کرد که در تاریخ مدرن بشریت رخ داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فلسطینی "وفا"، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه در سفرش به آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در برلین، جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را با واژه "هولوکاست" تعبیر کرد؛ اظهاراتی که نارضایتی وخشم شولتس را به دنبال داشت و به پایان این کنفرانس منجر شد.

عباس پس از این مساله در توضیح اظهاراتش خاطرنشان کرد که قصد او انکار ویژگی‌های هولوکاست که در قرن گذشته رخ داد، نبود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد، مقصود وی از جنایت‌هایی که از آن سخن گفت، کشتار در حق ملت فلسطین از روز نکبت تاکنون توسط نیروهای اسرائیلی است.

محمود عباس در پایان گفت، این جنایت‌هایی است که تا به امروز متوقف نشده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان کنفرانس مطبوعاتی با صدراعظم آلمان در برلین گفت، اسرائیل از سال ۱۹۴۷ تا به امروز ۵۰ قتل عام را در ۵۰ مکان فلسطینی مرتکب شده است؛ ۵۰ کشتار ۵۰ هولوکاست.

صدر اعظم آلمان در پی این اظهارات صراحتا مخالفت خود را با اظهارات محمود عباس علیه اسرائیل و متهم کردن رژیم صهیونیستی به ارتکاب هولوکاست در حق فلسطینیان و آپارتاید اعلام کرد.

شولتس قبل از این هم از اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که رژیم صهیونیستی را رژیم "آپارتاید" خواند، انتقاده کرده و گفته بود: به صراحت بگویم که واژه "آپارتاید" را قبول ندارم و فکر نمی‌کنم که این کلمه در توصیف شرایط درست باشد.

شولتس بعداً در بیانیه‌ای به روزنامه آلمانی "بیلد"، در انتقاد از محمود عباس گفت که هرگونه کم‌اهمیت جلوه دادن فاجعه هولوکاست امری "غیرقابل قبول" است.

وی گفت: به ویژه برای ما آلمانی‌ها، هرگونه نسبی سازی هولوکاست غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول است. مقایسه وضعیت اسرائیل با رفتار آلمان با یهودیان در جریان هولوکاست، نسبی‌سازی محسوب می‌شود.

نظر شما