شناسهٔ خبر: 55665258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنگ لفظی محمود عباس و لاپید؛ عباس صهیونیست‌ها را عصبانی کرد

اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره هولوکاست صهیونیست‌ها خشم مقامات تل‌آویو را برانگیخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز سه‌شنبه، در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در برلین عصبانیت صهیونیست‌ها را برانگیخت.

بنابر گزارش، امروز (چهارشنبه) وبگاه «دنیا الوطن» به نقل از شبکه صهیونیستی «کان»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته قبول نکرده است از رژیم صهیونیستی بابت حمله به کاروان صهیونیست‌ها در المپیک سال ۱۹۷۲ مونیخ عذرخواهی کند.

طبق این گزارش، یکی از خبرنگاران حاضر در کنفرانس، روز گذشته، از محمود عباس سؤال می‌کند که آیا آماده است از طرف مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و آلمان بابت حمله مذکور عذرخواهی کند و در کشف زوایای پنهان آن سهیم باشد.

محمود عباس در پاسخ به سؤال این خبرنگار، اشاره می‌کند که از سال ۱۹۷۴ تا امروز رژیم صهیونیستی ۵۰ هلوکاست در ۵۰ روستای فلسطین انجام داده و روزانه با ارتش خود فلسطینیان را می‌کشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در عین حال افزود: «بس است دیگر! بیاید صلح کنیم و امنیت و ثبات برقرار سازیم.»

این اظهارات محمود عباس عصانیت مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخت به‌نحوی که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی با تحریف تاریخ خواندن سخنان محمود عباس، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر مدعی شد: «صحبت تنها از یک لکه ننگ اخلاقی نیست، بلکه این دروغ خیلی بزرگ تاریخ است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات خود ادعا کرد که در این حادثه، شش میلیون یهودی تار و مار شده‌اند.

سخنان محمود عباس همچنین واکنش «استیون زیبرت» سفیر آلمان در اراضی اشغالی را نیز برانگینخت. طبق گزارش وبگاه دنیاالوطن، سفیر آلمان در واکنش اظهارات محمود عباس سخنان او را «اشتباه» و «نادرست» توصیف کرده و گفته است که آلمان انکار بزرگی جنایت‌ نازی‌ها را تأیید نخواهد کرد.

انتهای پیام/م

نظر شما