شناسهٔ خبر: 55656210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کتیبه قدیمی پل پهلوان‌ها قابل جا به‌جایی نیست/ سرویس بهداشتی تغییر کاربری دهد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تاکید بر اینکه کتیبه قدیمی پل‌پهلوان‌ها قابل جابه‌جایی نیست گفت: پیشنهاد می‌شود سرویس بهداشتی که کتیبه در آن قرار گرفته ، تغییر کاربری دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیرو خبری که در فضای مجازی و رسانه‌ها مبنی بر جانمایی یک کتیبه قدیمی در سرویس بهداشتی محله پل پهلوان‌ها منتشر شده بود، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در این خصوص در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این کتیبه شناسنامه پل پهلوان‌هاست که در سال ۱۳۲۹ هجری شمسی در کنار پل نصب شده است‌.

علی مالمیر با بیان اینکه این کتیبه اشاره به پل پهلوان‌ها دارد و شناسنامه این پل است گفت: بر این اساس بهترین جا برای کتیبه همان نقطه است که طی این سال‌ها نیز آسیبی ندیده است.

وی در خصوص چگونگی قرار گرفتن این کتیبه در سرویس بهداشتی اضافه کرد: شهرداری در زمانی که اقدام به ساخت سرویس‌های بهداشتی می‌کند، کتیبه داخل سرویس بهداشتی قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تاکید بر اینکه راهکار مناسب جمع‌آوری سرویس‌ بهداشتی و تبدیل به کاربری دیگری است افزود: کتیبه نمی‌تواند جا به جا شود و البته جا به جا شدن آن نیز غیرمنطقی است زیرا ارزش این کتیبه به این است که در کنار پل پهلوان‌ها باشد و در جای دیگر ارزشی نخواهد نداشت.

وی یادآور شد: در خصوص تغییر کاربری سرویس بهداشتی پل پهلوان‌ها به شهرداری پیشنهاد شده اما باید باز هم در این خصوص بررسی لازم صورت گیرد.
 
انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

نظر شما