شناسهٔ خبر: 66962997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر:

مبلمان شهری شهر کاشمر نیازمند اصلاح است

جواد افتخاری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبارات را برای توزیع در شهرستان‌ها در اختیار اداره کل قرار می‌دهد ولی متاسفانه چند سالی است که اعتبارات شهرستانها به دستشان نمی‌رسد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی مشهدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت سالن بلک باکس این شهرستان که در گذشته اعلام شده بود ۵ میلیارد تومان برای آن اعتبار پیش بینی شده و حتی ۵۰۰ میلیون تومان به استان آمده است، گفت: تاکنون حتی یک ریال برای سالن بلک باکس اختصاص نیافته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر خاطرنشان کرد: هرچند وزارتخانه  فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبارات را برای توزیع در شهرستانها در اختیار اداره کل قرار می‌دهد ولی متاسفانه چند سالی است که اعتبارات شهرستانها به دستشان نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: چون در گذشته عده‌ای قول‌ها و وعده‌هایی را داده‌اند اکنون توقع ایجاد شده است، امیدواریم اعتباراتی که اعلام می‌شود تخصیص آن را هم به شهرستان داشته باشیم.

مشهدی در ادامه با اظهار تاسف از اینکه اختیارات و اعتبارات از ادارات فرهنگ و ارشاد گرفته شده و بودجه‌ها در اختیار موسسات فرهنگی است، تصریح کرد: سال گذشته در کاشمر موسسه‌ای داشته‌ایم که از محل تبصره ۱۴ بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار گرفته و این اشکال ساختاری است.

وی در ادامه به وضعیت برنامه‌های فرهنگی و کیفیت تئاترها و جنگ‌هایی که در کاشمر به روی صحنه می‌رود اشاره کرد و افزود: اگرچه دوست داریم فاخرترین نمایش‌ها و موسیقی در شهرستان اجرا و به روی صحنه برود اما بضاعت شهرستان بسیار کم است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر اظهار کرد: اگر بخواهیم این نوع برنامه‌ها را تعطیل کنیم و تنها اجازه اجرای کارهای فاخر را بدهیم کار درستی نیست و قطعأ مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم چون برنامه فاخر تولید نمی‌شود سایر برنامه‌ها را تعطیل کنیم، گفت: برای معیشت هنرمندان و باز بودن درب تنها سالن فرهنگی شهر مجبور هستیم مجوز اجرا برای سایر برنامه‌ها هم بدهیم.

نمی‌توان برای حضور برخی در کارهای فرهنگی مرز تعیین کرد

مشهدی بیان کرد: متاسفانه عده‌ای از هنرمندان در این شهر نه تنها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی همکاری ندارند  بلکه سنگ اندازی هم می‌کنند در صورتی که هیچ محدودیتی اعمال نکرده‌ایم و از همه هنرمندان استقبال می‌کنیم.

وی گفت: این افراد در گذشته سالن را به طور رایگان در اختیار دوستان خودشان قرار می‌داند و از باقی متقاضیان مبالغی را دریافت می‌کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در ادامه با اشاره به اینکه نمی‌توانیم برای حضور برخی در کارهای فرهنگی مرز تعیین کنیم، افزود: چون هنرمندان واقعی عرصه را خالی کرده‌اند برخی بلاگرها میدان را در دست گرفته‌اند.

وی گفت: زمانی در همین شهر تئاترهای فاخری تولید می‌شده و در جشنوارهای مختلف مقام‌های مختلف کسب می‌کردند اما امروز هیچ خبری از آنها نیست و این یک آسیب است.

مشهدی در ادامه فضاسازی منظر و مبلمان شهری را یکی از معضلات کاشمر دانست و گفت: به جد منظره و مبلمان شهری شهر کاشمر نیازمند اصلاح است.

وی همچنین از تعطیلی تمامی کلاس‌های فرهنگی در تنها مجتمع فرهنگی و هنری کاشمر خبر داد و افزود: از ابتدای امسال هیچگونه کلاس هنری در این مکان برگزار نشده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر اذعان کرد: طبق بخشنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چون مجتمع دولتی است کسی حق برگزاری کلاس به صورت درآمد زایی ندارد و اگر کسی قصد برگزاری هر نوع کلاسی را دارد باید به صورت رایگان باشد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهند شهریه دریافت کنند حق برگزاری کلاس را در این مکان ندارند، تصریح کرد: این یک قانون پر از ابهام و ایرادی است که باید اصلاح شود، درخواست داشته‌ایم که نسبت به این موضوع تجدید نظری صورت گیرد.

مشهدی با اشاره به اینکه این قانون در تابستان یک معضل جدی ایجاد خواهد کرد، اذعان کرد: اگرچه یکی از اهداف ایجاد مجتمع برگزاری همین کلاس‌ها بود اما الان جلوی برگزاری کلاس‌ها در آن گرفته شده است.

وی گفت: اگرچه ما هم نسبت به ممنوع شدن برگزاری کلاس‌ها در این مجتمع فرهنگی هنری که استقبال بسیاری در تابستان می‌شد معترض هستیم اما هنوز مسئولان استانی جوابی نداده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما