شناسهٔ خبر: 55655519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گشت‌های تلفیقی نظارت بر اجرای طرح شناسه کالا و کد رهگیری در استان اردبیل دایر شد

اردبیل- ایرنا - دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل از انجام گشت‌های تلفیقی در استان به‌منظور نظارت بر اجرای طرح عملیاتی کد رهگیری و کد شناسه کالا در این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل ، محمدعلی مجتهدی‌نیا عصر سه‌شنبه در جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق اردبیل اظهار کرد: این طرح عملیاتی برای گروه لوازم یدکی، لوازم خانگی و دخانیات برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و همچنین فروشندگان کلان و خرد در سطح عرضه اعمال می‌شود.

وی گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه در این استان به صورت کاملاً جدی و حرفه‌ای دنبال خواهد شد.

وی افزود: مقابله با عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم یدکی خودرو از ۱۵ فروردین‌ماه در سراسر کشور عملیاتی و سپس عرضه لوازم یدکی خودرو به بازار از ۲۱ خردادماه به بعد منوط به داشتن کد رهگیری شد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل ادامه داد: از ۱۵ مردادماه علاوه بر کد رهگیری و شناسه، ثبت "کد نقش" در سامانه تجارت نیز الزامی است و تمامی این اقدامات و راه‌اندازی سامانه‌های مواد ۶، ۵ و ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از تولیدات داخلی و حقوق مصرف‌کنندگان است.

مجتهدی‌نیا بیان کرد: برای کسب موفقیت در این مسیر حمایت همگانی مورد نیاز است و بنابراین مردم و شهروندان اردبیلی می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد، شکایات، اطلاعات و اخبار خود در زمینه لوازم یدکی، خانگی و آرایشی و بهداشتی و دخانیات قاچاق را با شماره تلفن ۱۱۰، ۱۱۳، ۱۱۴و ۱۲۴ به‌صورت شبانه‌روزی و با شماره ۳۱۲۵۱۵۹۸ در وقت اداری در میان بگذارند.

اردبیل از استان‌های پاک کشور در حوزه قاچاق کالا است.

نظر شما