شناسهٔ خبر: 55672954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خبر داد:

انجام گشت‌های تلفیقی نظارت بر اجرای طرح شناسه کالا و کد رهگیری در اردبیل

توحید مهدوی

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل از انجام گشت‌های تلفیقی نظارت بر اجرای طرح شناسه کالا و کد رهگیری در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی مجتهدی‌نیا ۲۶ مرداد در جلسه این کمیسیون اظهار کرد: در اجرای طرح عملیاتی کد رهگیری و کد شناسه کالا در گروه لوازم‌یدکی، لوازم‌خانگی و دخانیات برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و همچنین فروشندگان کلان و خرد در سطح عرضه، گشت‌های تلفیقی به‌صورت هفتگی از ۲۴ مردادماه سال جاری با حضور نمایندگان سازمان صمت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی استان اردبیل در حال انجام است.

وی افزود: مقابله باعرضه کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم‌یدکی خودرو از ۱۵ فروردین‌ماه در سراسر کشور عملیاتی و سپس عرضه لوازم‌یدکی خودرو به بازار از ۲۱ خردادماه به بعد منوط به داشتن کد رهگیری شد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل ادامه داد: از ۱۵ مردادماه علاوه بر کد رهگیری و شناسه، ثبت «کد نقش» در سامانه تجارت نیز الزامی است و تمامی این اقدامات و راه‌اندازی سامانه‌های مواد ۶، ۵ و ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از تولیدات داخلی و حقوق مصرف‌کنندگان است.

مجتهدی‌نیا بیان کرد: برای کسب موفقیت در این مسیر حمایت همگانی موردنیاز است و بنابراین مردم و شهروندان اردبیلی می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد، شکایات، اطلاعات و اخبار خود در زمینه لوازم‌یدکی، خانگی، آرایشی و بهداشتی و دخانیات و… قاچاق را با شماره‌تلفن ۱۱۰، ۱۱۳، ۱۱۴ و ۱۲۴ به‌صورت شبانه‌روزی و با شماره ۳۱۲۵۱۵۹۸ در وقت اداری در میان بگذارند.

انتهای پیام

نظر شما