شناسهٔ خبر: 55650946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از مطالبه رفع مشکل آب شهرکرد تا اطمینان مسئولان برای افتتاح طرح بن - بروجن

شهرکرد - ایرنا - در شرایطی که مسئولان به صورت شبانه روزی با ایجاد خط پدافندی در تلاشند تا مشکل کدورت آب شهرکرد را رفع نمایند و خط انتقال آب بن - بروجن را به صورت اضطراری به بهره برداری برسانند، جمعی از مردم این شهر با تجمع در چهارراه دولت رفع سریعتر مشکل آب را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، شرکت کنندگان در این تجمع با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودهای بزرگ کشور است، بهره‌مندی از منابع آب این استان و ضرورت اجرای طرح بن به بروجن را یادآور شدند.

مردم شهرکرد با بیان اینکه آب چشمه کوهرنگ منبع پایداری برای تامین آب شرب این شهرستان نیست و احتمال کدورت آن نیز از گذشته وجود داشت، بر این نکته تاکید داشتند که رفع مشکل تامین آب این منطقه باید از سالهای گذشته در دستور کار مسئولان قرار می گرفت تا امروز شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این تجمع بین مردم حضور یافتند و به مردم اطمینان دادند که ظرف روزهای آینده طرح بن به بروجن به بهره برداری می رسد و همچنین با توجه به اجرای ۲ طرح انتقال آب اضطراری فدک و عمان سامانی به زودی مشکل آب شرب مردم شهرکرد برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

بلافاصله وزیر نیرو ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب به همراه تیم های تخصصی را به استان اعزام کرد تا اقدام لازم برای رفع این مشکل انجام شود و سپس خود نیز با سفر به استان چهارمحال و بختیاری از نزدیک مشکلات را به صورت میدانی بررسی کرد و راهکارهای لازم را برای رفع هرچه سریع تر مشکل در دستور کار قرار داد. 

همچنین با فراخوان کردن تانکرهایی از سراسر کشور حدود ۷۰ تانکر به این استان ارسال شد و آبرسانی سیار در محلات شهر انجام گرفت.

اضافه کردن ۱۵ حلقه چاه با اجرای ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی در محلات شهرکرد، به کارگیری ۷۰ تانکر آبرسان، نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی، تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آبرسانی موقت، کنترل کیفیت آب، آبرسانی شبانه، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان بخشی از فعالیت‌ها و اقداماتی است که طی روزهای اخیر برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.

نظر شما