شناسهٔ خبر: 55646871 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران تأکید کرد

لزوم تشکیل تالار گفت‌وگوی شهر برای جلب مشارکت شهروندان

سیدمیثاق اختر

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تشکیل تالار گفت‌وگوی شهر برای جلب مشارکت شهروندان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی اقراریان در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به گذشت یک سال از فعالیت مدیریت شهری گفت: اصلی‌ترین و مهمترین سرمایه شهر تهران شهروندان هستند و اگر مردم را از شهر بگیریم تنها تعدادی خیابان و ساختمان باقی می‌ماند. همان طور که اگر از شورای شهر مردم را می‌گرفتند ما امروز اینجا نبودیم.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با طرح این پرسش که چرا مسئولان می‌آیند و می‌روند اما مشکلات حل نمی‌شود؟، افزود: نه تنها این مشکلات همچون ترافیک حل نمی‌شود بلکه روز به روز بغرنج‌تر می‌شود. دلیل نخست رفع نشدن این مشکلات با آمد و رفت‌های مختلف و مسائل مرتبط با حوزه سیاست‌هاست که در مجموع شش آسیب را در این بخش قابل شناسایی کرده است.

وی ادامه داد: بی‌توجهی به اسناد پشتیبان، تعارض منافع سیاست‌گذاران، عدم امکان ارزیابی سیاست‌ها، بی‌توجهی به ظرفیت‌های اجرایی و اصرار بر جامعیت سیاست‌ها از جمله این آسیب‌هاست.

اقراریان با بیان اینکه حلقه‌های متعددی برای مسائل مختلف وجود دارد اما فرماندهی واحدی وجود ندارد، افزود: عدم پاسخگویی و التزام به قانون یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده دغدغه‌ها و مشکلات حل نشود.

وی با تأکید بر اینکه در نظام قانون ‌گذاری الزامات لازم برای پاسخگویی وجود ندارد، افزود: سه آسیب و زمینه شامل قوانین ناکارآمد، عدم شایسته‌سالاری و فاصله میان دانشگاه‌هیان و سیاست‌گذاران از زمینه‌های عدم رفع مشکلات هستند که مشارکت مردم و پاسخگویی نهادها، استفاده از ظرفیت‌های نوین، پررنگ‌ کردن اندیشکده‌ها، مدیریت تعارض منافع و شایسته‌سالاری از راهکارهای رفع این مشکلات قلمداد می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز مدیریت شهری تهران برای جلب مشارکت مردم نیاز به تالار گفت‌وگوی شهر دارد، تأکید کرد: ساخت آینده کشور نیازمند مشارکت نخبگان و مردم است. امیدواریم این سرآغاز گفت‌وگوی شورای ششم با مردم به ویژه قشر دانشگاهیان باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما