شناسهٔ خبر: 55644997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی دو برابر شد/مقاوم سازی ۳۶ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی در استان به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

جعفر برزگر گفت: از ۲۵۸ هزار و ۴۵۴ واحد مسکونی روستایی آذربایجان غربی، تاکنون ۹۱ هزار واحد مقاوم سازی شده است که این میزان ۳۶ درصد مساکن را تشکیل می‌دهد و بیش از ۱۰۹ هزار واحد نیز نسبت به تشکیل پرونده برای مقاوم سازی اقدام کرده‌اند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از این میزان نیز ۱۰۰ هزار و ۵۲۵ واحد به بانک‌های عامل معرفی، و ۹۴ هزار واحد نیز عملیات مقاوم سازی مساکن را آغاز کرده‌اند.

وی اظهار کرد: سهمیه سالانه این استان در مقاوم سازی مساکن روستایی ۱۳ هزار واحد است که امکان و توانایی داریم این میزان را به ۲۰ هزار واحد در سال برسانیم.

برزگر با اشاره به اینکه تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی در این استان دو برابر شده و  به ۲ میلیارد ریال افزایش یافته است و روستاییان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند، گفت: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله بصورت سفته زنجیره‌ای سه نفره پرداخت می‌شود.

برزگر تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده باید تا سال ۱۴۱۰ تمام واحد‌های روستایی مقاوم سازی شود.

در استان آذربایجان غربی در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۱۶۸ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستا‌ها تهیه شده است.

این استان مرزی دارای بیش از سه میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت است که ۳۴.۶ درصد از آن در مناطق روستایی و ۶۵.۴ درصد در مناطق شهری سکونت دارند.

نظر شما