شناسهٔ خبر: 54951094 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس بنیاد مسکن:

اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت واحدهای روستایی به‌زودی ابلاغ می‌شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس آخرین پیگیری‌ها، تسهیلات مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت واحدهای روستایی به‌زودی ابلاغ می‌شود.

صاحب‌خبر -

 اکبر نیکزاد روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای شورا و دهیاران شهرستان تازه تاسیس باروق که در روستای «نادرگلی» برگزار شد، با بیان این‌که بانک‌ها در این زمینه همراه هستند، گفت: مشکل ابلاغ آن تاکنون مابه‌التفاوت سود بود که توسط برنامه و بودجه حل شده‌است.

۵۰۰ میلیارد ریال تنخواه از سوی دولت برای مناطق زلزله زده هرمزگان مصوب شد

او  همچنین در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده هرمزگان، گفت: آواربرداری در مناطق زلزله زده هرمزگان شروع شده و ستاد بنیاد مسکن در آن محل فعال شده و از سوی دولت هم ۵۰۰ میلیارد ریال تنخواه مصوب شده است.

او  با بیان اینکه بزودی هم در مورد تسهیلات و کمک‌های بلاعوض تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: مصالح هم تامین شده و در مسیر مناطق زلزله است و بزودی کاربازسازی واحدها هم شروع می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۵۰ درصد واحدهای روستایی در کشور نوسازی شده و ۵۰ درصد دیگر شامل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نیاز به بازسازی دارد که با ابلاغ وام ۲۰۰ میلیون تومانی کار مقاوم‌سازی شتاب می‌گیرد.

نیکزاد می گوید: پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم‌سازی تمام مساکن روستایی را جشن بگیریم.

او گفت: در این شهرستان اجرای طرح هادی در ۱۵ روستا با ۱۵۰ میلیارد ریال مصوب شد و همچنین با توجه به بافت فرسوده روستاهای این شهرستان و در راستای محرومیت‌زدایی ۳۰۰ واحد روستایی براساس تفاهم‌نامه‌ با بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود.

او همچنین با اشاره به بازدید از روستای باش‌بلاغ گفت: با توجه به وضعیت مسجد این روستا که غیرقابل بازسازی است، بزودی تیمی جهت طراحی نقشه‌های آن و بازسازی آن را شروع می‌کنند.

او گفت: تصمیم‌هایی که در این سفر در خصوص اجرای برخی طرح‌ها گرفته می‌شود، ظرف ۲ ماه آینده از آنها بازدید خواهم کرد و باید عملی شود.

نظر شما