شناسهٔ خبر: 55624466 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فیروزفر:

مبلغ نذورات حسینیه اعظم زنجان به ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت:مجموع نذورات جمع آوری شده در حسینیه با فروش دام زنده،نذورات نقدی و آلایش قربانی ها ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

صاحب‌خبر -

فیروز فر با اشاره به اینکه امسال عزاداران حسینی نذورات قربانی خود را در قالب هزار و ۵۰۱ رأس قربانی ذبحی اهداء کردند، افزود: از این تعداد ۳۰۳ رأس قربانی نیابتی بوده است.

او با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۳۱ رأس دام زنده تحویل حسینیه اعظم شد، ادامه داد: از این تعداد تا به امروز هزار و ۴۷۳ راس در قالب فروش احشام فروخته شده است که ۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان به حساب نذورات حسینه واریز شد.

فیروز فر گفت: ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان پرداخت نقدی از بابت نذورات قربانی بود که شامل هزار و ۵۸۳ رأس قربانی می‌شود و همچنین امسال ۳۶۰ گرم طلا به حسینیه اعظم زنجان اهداء شده است.

او افزود: قربانی‌های ذبح شده به صورت بهداشتی پوست زنی و به کارخانه بسته بندی گوشت به صورت نیم کیلوگرمی به تعداد ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی تهیه شده است که آماده سازی هر بسته ۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای حسینیه اعظم زنجان هزینه داشت.

فیروز فر با اشاره به اینکه توزیع فیش‌های گوشت در منطقه سعدی جنوبی، اصغریه، خیابان امام و خیام جنوبی همیشگی بوده است، افزود: امسال محدود بین خیابان امام، چهارراه امیرکبیر، دروازه ارک و دروازه رشت، دانشسرا و میدان آزادی نیز پوشش داده شده است.

او ادامه داد: همچنین در مناطق دیگر شهری نیز کوی شهریار، زعفرانیه، نیکسازان، شهرک ولیعصر، فاز چهار زیباشهر و شهرک امیرکبیر، پایین کوه اراضی، مصلی و ثبت، کوی فجر، نگین، نصر و شاهد امسال نوبت این مناطق بود و گوشت تبرک حسنیه در ۲۰ روستای اطراف نیز توزیع شده است.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه صندوق حسینیه اعظم از محرم سال گذشته تا محرم امسال هزار و ۳۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۹  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعطا کرده است، گفت: در دارالشفای حسینیه نیز خدمات رایگان به تعداد ۵ هزار ویزیت عمومی، ۶ هزار دندانپزشکی، ۲ هزار تزریقات و هزار ویزیت مامایی ارائه شده است.

فیروز فر ادامه داد: در قالب قطار کاروان عشق برای اسکان زائران ۲ هزار و ۱۰۰ نفر یک تا سه شب اسکان داده شد، همچنین یک وعده غذای تبرک به زائران ارائه شد که با اقدامات انجام گرفته در روز هشتم محرم امسال ۲۰ هزار پرس غذا پخش شد، همچنین ۱۱ پارکینگ خودرو در اطراف حسینیه برای پارک خودروی زائران پیش‌بینی شده بود.

او افزود: در دهه اول محرم برنامه‌های احلی من‌العسل، شیرخوارگان حسینی، تجلیل از پیر غلامان، دسته عزاداری حسینیه اعظم، مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه اول محرم و قرآن خوانی عصر عاشورا صحنه‌های بدیعی را رقم زد و یوم‌العباس زنجان را به بزرگترین قربانگاه تبدیل کرده است.

نظر شما