شناسهٔ خبر: 55620840 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

جمع آوری ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نذری حسینیه اعظم زنجان

19 دی: رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه مبلغ نذورات نقدی جمع‌آوری شده ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان بوده است، گفت: وجه حاصل از آلایش قربانی‌ها ۲۸۰ میلیون تومان که با احتساب فروش دام زنده و نذورات نقدی جمع‌آوری شده و آلایش و نذورات پرداخت نقدی قربانی ۸.۵ میلیارد تومان بوده است.

صاحب‌خبر -
علیرضا فیروز فر شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان، با اشاره به اینکه امسال عزاداران حسینی و صاحبان نذورات قربانی خود را در قالب یک هزار و ۵۰۱ راس قربانی ذبحی اهدا کردند، افزود: از این تعداد ۳۰۳ راس قربانی نیابتی بوده است.  
وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۳۱ راس دام زنده تحویل حسینیه اعظم شد، اضافه کرد: از این تعداد تا به امروز یکهزار و ۴۷۳ راس در قالب فروش احشام فروخته شده است که ۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان به حساب نزورات حسینه واریز شد.
فیروز فر افزود: ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان پرداخت نقدی از بابت نذورات قربانی بود که شامل یکهزار و ۵۸۳ راس قربانی می‌شود و همچنین امسال ۳۶۰ گرم طلا به حسینیه اعظم زنجان اهداء شده است.
وی اظهار داشت: قربانی‌های ذبح شده به صورت بهداشتی پوست زنی و به کارخانه بسته بندی گوشت به صورت نیم کیلویی به تعداد ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی تهیه شده است که آماده سازی هر بسته ۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای حسینیه اعظم زنجان هزینه داشت.
فیروز فر با اشاره به اینکه توزیع فیش‌های گوشت در منطقه سعدی جنوبی، اصغریه، خیابان امام و خیام جنوبی همیشگی بوده است، افزود: امسال محدود بین خیابان امام، چهارراه امیرکبیر، دروازه ارک و دروازه رشت، دانشسرا و میدان آزادی پوشش داده شده است.
این مسوول ادامه داد: همچنین در مناطق دیگر شهری نیز کوی شهریار، زعفرانیه، نیک سازان، شهرک ولیعصر، فاز چهار زیباشهر و شهرک امیرکبیر، پایین کوه اراضی، مصلی و ثبت، کوی فجر، نگین، نصر و شاهد امسال نوبت این مناطق بود و گوشت تبرک حسنیه در ۲۰ روستای اطراف نیز توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه صندوق حسینیه اعظم از محرم سال گذشته تا محرم امسال یکهزار و ۳۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۹.۵ میلیارد تومان اعطا کرده است، گفت: در دارالشفای حسینیه نیز خدمات رایگان به تعداد ۵ هزار ویزیت عمومی، ۶ هزار دندانپزشکی، ۲ هزار تزریقات و هزار ویزیت مامایی ارایه شده است.
فیروز فر اضافه کرد: در قالب قطار کاروان عشق برای اسکان زائران ۲ هزار و ۱۰۰ نفر یک تا سه شب اسکان داده شد، همچنین یک وعده غذای تبرک به زائران ارائه شد که با اقدامات انجام گرفته در روز هشتم محرم امسال ۲۰ هزار پرس غذا پخش شد، همچنین ۱۱ پارکینگ خودرو در اطراف حسینیه برای پارک خودروی زائران پیش‌بینی‌ شده بود.
وی خاطر نشان کرد: در دهه اول محرم برنامه‌های احلی من‌العسل، شیرخوارگان حسینی، تجلیل از پیر غلامان، دسته عزاداری حسینیه اعظم، مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه اول محرم و قرآن خوانی عصر عاشورا صحنه‌های بدیعی را رقم زد و یوم‌العباس زنجان را به بزرگترین قربانگاه تبدیل کرده است.

نظر شما