شناسهٔ خبر: 55622996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جزئیات تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه، شمار قربانیان تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب و غرب سوریه را سه کشته و سه مجروح اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری رسمی سوریه، شمار قربانیان تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب و غرب سوریه را سه کشته و سه مجروح اعلام کرد.

سانا به نقل از یک منبع آگاه نظامی سوریه، نوشت که دشمن اسرائیلی با شلیک موشک، برخی نقاط حومه دمشق را هدف حمله قرار داد و همزمان با این تجاوز، از سمت دریا برخی نقاط از جنوب استان طرطوس را هدف قرار داد و این حمله به کشته شدن سه نظامی و مجروحیت سه تن دیگر و وارد آمدن خسارات مادی منجر شد.

وی افزود که حوالی ساعت ۲۰:۵۰ شب گذشته به وقت دمشق، دشمن صهیونیست از جانب جنوب شرق بیروت، برخی مناطق در ریف دمشق را هدف قرار داد و همزمان با آن از جهت دریا، برخی نقاط در جنوب طرطوس را هدف حمله قرار داد. پدافند هوایی سوریه نیز این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرد.

از سوی دیگر، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» وابسته به مخالفان دمشق نیز با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن سه نظامی سوریه و مجروحیت چند تن دیگر در پی حمله موشکی اسرائیل به پایگاه هوایی و رادار در روستای «ابوعفصه» که در پنج کیلومتری جنوب شهر طرطوس قرار دارد، خبر داد و اعلام کرد که مقر‌های هدف قرار گرفته‌شده در حمله شب گذشته، در فاصله هشت کیلومتری یک پایگاه نظامی روسیه قرار داشت.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در این حمله، مقر‌های نظامی سوریه را هدف قرار داده و صدای انفجار‌های مهیبی از این مقر‌ها به گوش رسیده است.

شب گذشته بود که منابع خبری از فعال شدن سامانه پدافندی در طرطوس واقع در غرب سوریه خبر دادند. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که این حملات توسط جنگنده‌های این رژیم صورت گرفته است.

اما گزارش‌های تأیید نشده هم حاکی از این بود که صدای چند انفجار در طرطوس شنیده شده و دستکم دو موشک از حریم هوایی لبنان به سمت سوریه شلیک شده است. برخی منابع لبنانی، اما تعداد موشک‌ها را هشت عدد اعلام کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از خبرنگار خود در طرطوس، گزارش داد که صدای چند انفجار در این شهر به گوش رسیده است و تحقیقات برای علت آن همچنان ادامه دارد. سانا همچنین خبر داد که حملاتی به منطقه «قلمون» در مرز‌های لبنان و سوریه صورت گرفته است.

تیر ماه گذشته هم رژیم صهیونیستی به شهرستان «الحمیدیه» در جنوب طرطوس حمله موشکی انجام داد. این حمله با چند موشک از فراز دریای مدیترانه در غرب طرابلس، چند مرغداری در اطراف شهرستان الحمیدیه در جنوب طرطوس را هدف قرار داد و این حمله به مجروح شدن دو غیرنظامی از جمله یک زن منجر شد و خسارت مالی نیز بر جا گذاشت.

دولت سوریه بار‌ها اعلام کرده است، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بار‌ها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بار‌ها گزارش داده‌اند، رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

نظر شما