شناسهٔ خبر: 55632791 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقابله پدافند سوریه با حمله رژیم صهیونیستی به طرطوس و ریف دمشق

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ساعت ۲۰:۵۰ به وقت محلی (۲۲:۲۰ به وقت تهران) به نقاطی در استان‌های طرطوس و ریف دمشق سوریه حمله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دمشق؛ ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های دشمن صهیونیستی در ساعت ۲۰:۵۰ به وقت محلی (۲۲:۲۰ به وقت تهران) به نقاطی در استان‌های طرطوس و ریف دمشق حمله کردند.

ارتش سوریه افزود، جنگنده‌های دشمن از نقطه‌ای در آسمان جنوب شرق شهر بیروت پایتخت لبنان، چند موشک را به سمت نقاطی در شمال استان ریف دمشق شلیک کردند.

براساس این بیانیه، همزمان جنگنده‌های صهیونیستی از سمت دریای مدیترانه نقاطی را در جنوب استان ساحلی طرطوس را هدف قرار دادند.

ارتش سوریه بدون اشاره به ماهیت نقاطی که مورد حمله قرار گرفتند، اعلام کرد، سامانه پدافند هوایی ارتش برخی از موشک‌های دشمن را رهگیری و منهدم کرد. در بیانیه ارتش سوریه آمده است، حمله دشمن صهیونیستی منجر به شهادت سه نظامی و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

در همین ارتباط، منابع محلی در استان طرطوس خبر دادند، حمله موشکی دشمن صهیونیستی تلفات جانی نداشت و تنها منجر به آتش سوزی شد که بلافاصله توسط هنگ آتش نشانی استان مهار شد.

به گفته این منابع، موشک‌های دشمن صهیونیستی، روستای "ابوعفصه" را هدف قرار دادند، جایی که میان مردم به محله رادار معروف است. البته در این محله خبری از سیستم‌های راداری ارتش سوریه نیست، بلکه انبار‌های دولتی و یک پایگاه پدافند هوایی در آن روستا قرار دارد.

بر پایه این گزارش، منابع خبری هم اعلام کردند، حمله دشمن صهیونیستی به شمال استان ریف دمشق، برخی از مراکز ارتش سوریه در رشته کوه‌های قلمون را مورد حمله قرار داده است.

<div id="video-display-embed-code_8395847"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3542160/8395847?width=600&height=350"></script></div>

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از بیروت نیز گزارش داد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان به اهدافی در خاک سوریه شلیک کردند.

<div id="video-display-embed-code_8395875"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3542160/8395875?width=600&height=350"></script></div>

جنگنده‌های صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان به سوی اهدافی در طرطوس سوریه شلیک کردند. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و شاهدان محلی از شلیک دستکم ۸ موشک از سوی جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی به سمت استان طرطوس سوریه از آسمان لبنان خبر دادند.

 

 

نظر شما