شناسهٔ خبر: 55580193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدال‌باران مازندرانی‌ها در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه

ورزشکاران مازندرانی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه سنگ تمام گذاشتند و مدال‌های زیادی کسب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ورزشکاران مازندرانی در رشته‌های مختلف به میدان رفتند و موفق ظاهر شدند.

*یک طلا و یک نقره، حاصل تلاش کشتی‌گیران مازندرانی در روز نخست 

در پایان مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های کشور‌های اسلامی، مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و محمدصادق فیروزپور در وزن ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

* زهرا پور اسماعیل به ترکیه باخت و حذف شد

در ادامه رقابت‌های تکواندو بازی‌های کشورهای اسلامی زهرا پور اسماعیل ملی پوش بابلی وزن ۷۳- کیلو گرم بانوان با باخت برابر حریف ترکیه‌ای از دور رقابت‌ها حذف شد.

 

*احمدی سومین طلا تکواندو ایران را به گردن آویخت 

علی احمدی ملی پوش جویباری، برابر فهد صبیحی از اردن در یک دیداری تماشایی ۲ بر یک به برتری رسید و مدال طلای وزن ۸۷- کیلوگرم را به دست آورد.

علی احمدی در راند اول ۱۳ بر ۸ بازی را واگذار کرد، در راند دوم با ۵ اخطاره کردن ( ۷ بر یک) حریف به تساوی رسید ۷ بر ۶ در راند سوم به پیروز میدان شد و سومین مدال طلای تکواندو ایران را به دست آورد.

*علی سوادکوهی به مدال طلا دست یافت

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی ملی پوش ساروی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر ایوان ماساکوی از اوگاندا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ از سد میر کوشکینبایف از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

سوادکوهی در این مرحله مقابل گادجی مراد عمراف از آذربایجان با نتیجه به ۷ بر صفر پیروزی رسید و راهی دیدار فنینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱۲ بر ۶ از سد موحامت آکدنیز از ترکیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.

* احمد بذری مدال طلا را از آن خود کرد

 مسابقات رده بندی و فینال پنج وزن دوم رقابت های کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی از ساعت ۱۹ امروز در شهر قونیه ترکیه در حال برگزاری است.

در وزن ۹۲ کیلوگرم احمد بذری ملی پوش گلوگاهی در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر ۲ عبدیمناف بایگنژایف از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در دور دوم و مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر ۶ از سد عثمان نورماگمدوف دارنده مدال برنز جهان و مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از آذربایجان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. بذری در دیدار پایانی با نتیجه ۷ بر ۱ رحمان یایلاجی از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

* حسین ابوذری صاحب مدال نقره شد

 در وزن ۷۰ کیلوگرم حسین ابوذری ملی پوش قائمشهری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل عبدالجمال اسپارتان از اوگاندا پیروز شد وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر باکار از گینه بیسائو را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

ابوذری در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر از سد ظفربک اوتاخانوف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه 6 بر صفر مغلوب ارنظر آکمات علی اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

* سیدمهدی هاشمی صاحب مدال طلا شد

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که مسابقات با حضور ۷ کشتی گیر و در دو گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره ای برگزار می شود، سید مهدی هاشمی از جویبار در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر راحید حمیدلی از آذربایجان را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ارسلان بک توردوبکوف از قرقیزستان به پیروزی رسید.

هاشمی در دور سوم با نتیجه ۵ بر ۴ رحمان بک حسن بای از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هاشمی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر سلیم ارجان از ترکیه را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

* دومین طلای تنیس روی میز، سهم مردان ایران / قهرمانی با نوشاد و نیما

تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران در فینال بازی های کشورهای اسلامی عربستان را شکست داد و قهرمان شد 

 فینال رقابت های تیمی تنیس روی میز بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در بخش مردان امشب در قونیه برگزار شد که تیم ایران مقتدرانه از سد عربستان گذشت و مدال طلا را کسب کرد.

 

در نخستین بازی فینال نوشاد عالمیان ۳ بر یک حریف خود را شکست داد و در بازی بعدی نیز برادرش نیما به راحتی و ۳ بر صفر از سد نماینده عربستان گذشت. در سومین مصاف هم تیم دوبل ایران با ترکیب افشین نوروزی و نیما عالمیان با حساب ۳ بر صفر تیم دو نفره عربستان را شکست داد و به این ترتیب پس از تیم بانوان، تیم مردان ایران هم بر سکوی نخست این بازی ها ایستاد.

این دیدار در حضور پترا سورلینگ، رئیس فدراسیون جهانی تنیس روی میز و خلیل المهندی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز آسیا برگزار شد.

در این بازی‌ها تیم های ترکیه و یمن عنوان سوم مشترک و مدال برنز را کسب کردند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

نظر شما