شناسهٔ خبر: 55572513 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشتی آزاد قونیه؛ قهرمانی ایران با ۹ مدال

مسابقات پنج وزن دوم کشتی آزاد بازی‌های کشور‌های اسلامی دیشب با قهرمانی تیم ایران در شهر قونیه ترکیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صداوسیما، نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:
وزن ۶۱ کیلوگرم:
مجید داستان در دور نخست ۱۰ - ۰ آونه دیاتا از سنگال را ضربه فنی کرد و در دور یک چهارم نهایی ۹ - ۴ اولان مورتابک اوغلو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. سپس در دور نیمه نهایی ۰ - ۱۰ برابر اسلام بازرگانوف از جمهوری آذربایجان ضربه فنی شد و در دیدار رده بندی ۶ - ۳ محمد بلال از پاکستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
۷۰ کیلوگرم:
حسین ابوذری در دور نخست ۱۰ - صفر عبدالجمال اسپارتان از اوگاندا را ضربه کرد، در دور یک چهارم نهایی با همین نتیجه باکار اندوم از گینه بیسائو را پشت سر گذاشت. سپس در نیمه نهایی ۳ - ۰ ظفربک اوتاخانوف از ازبکستان را برد و در فینال ۰ - ۶ از ارنظر آکمات علی اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان شکست خورد و مدال نقره گرفت.
۷۹ کیلوگرم:
علی سوادکوهی در دور نخست ۱۱ - ۰ ایوان ماساکوی از اوگاندا را ضربه فنی کرد و در دور یک چهارم نهایی در مصاف با میر کوشکینبایف از قزاقستان ۳ - ۱ برنده شد. سپس در نیمه نهایی ۷ - ۰ قاضی مراد عمراف از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد و در فینال برابر مهمت آک دنیز از ترکیه ۱۲ - ۶ برنده و قهرمان شد.
۹۲ کیلوگرم:
احمد بذری در دور نخست (یک چهارم نهایی) ۱۳ - ۲ بر عبدی مناف بایگنژیف از قزاقستان را مغلوب کرد و در دور نیمه نهایی با نتیجه ۶ - ۶ از سد عثمان نورماگمدوف دارنده مدال برنز جهان از جمهوری آذربایجان گذشت. بذری در فینال ۷ - ۱ ارهان یایلاچی از ترکیه را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
۱۲۵ کیلوگرم: (به صورت گروهی برگزار شد.)
در دور گروهی مسابقات سید مهدی هاشمی ۹ - ۰ راهید حمیدلی از جمهوری آذربایجان را ضربه فنی کرد، سپس ۱۰ - ۰ و با ضربه فنی مقابل ارسلان بک توردوبکوف از قرقیزستان برنده شد و در مسابقه سوم ۵ - ۴ از سد حسن بی رحیم اف از ازبکستان گذشت. هاشمی در نیمه نهایی ۱۰ - ۰ ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را ضربه فنی کرد و در مسابقه فینال برابر سلیم ارجان از ترکیه ۸ - ۰ و با ضربه فنی برنده و قهرمان شد.

- پیش از این در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مومنی هفتم شد، در ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی به مدال برنز رسید و در ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور نقره گرفت. در اوزان ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم علیرضا کریمی مجتبی گلیج قهرمان شدند.
- در رده بندی مدالی پایانی کشتی آزاد ایران با ۵ طلا، ۲ نقره و ۲ مدال برنز قهرمان شد.

نظر شما